Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 108036 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Bart S

• Gast
Nog zo-één, goed luisteren naar de gele TS op 1:02

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Nog zo-één, goed luisteren naar de gele TS op 1:02
Is dat niet zo'n speciale toeter die je niet heel goed hoort, maar wel voelt?

gebruiker0401206

• Gast
Is gewoon een standaard sirene, nog geen rumbler of Howler...

Groeten, Ruud

Bart S

• Gast
Ik doelde eigenlijk op het "Efteling" muziekje. Misschien niet helemaal duidelijk op het filmpje, maar het kwam echt uit deze TS...

Pleegje_

• Senior gebruiker
Ik doelde eigenlijk op het "Efteling" muziekje. Misschien niet helemaal duidelijk op het filmpje, maar het kwam echt uit deze TS...

dat kan...zet de radio of cd-speler aan...houd de knop van de speaker ingedrukt en houd m voor de box...dan kun je alles uit de balk krijgen qua geluid wat je wilt. Zelf ook tig-x gedaan...

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
dat kan...zet de radio of cd-speler aan...houd de knop van de speaker ingedrukt en houd m voor de box...dan kun je alles uit de balk krijgen qua geluid wat je wilt. Zelf ook tig-x gedaan...

Wij hadden een paar jaar geleden zelfs een FedSig-bak met bedieningskast die was voorzien van het knopje "Radio". Er op drukken en je hoorde 538 of wat je maar wilde uit de luidspreker. Volume regelbaar. Deed het altijd leuk als we een aanrijding stonden op te nemen  ;D

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
UMCG ambulancezorg wil nieuwe sirene niet
De woordvoerder heeft het ook even over de engelse sirene, die hij illegaal noemt.
Toch heeft deze zich in de praktijk bewezen (en persoonlijk hoop ik dat ie dan ook toegestaan wordt).

Dinges

• Senior gebruiker

Klopt, op 1.02 hoor je 'm al... ;D

Is dat niet ''de waterlelies''?

Jawel, ff erbij gezocht:

BlacklipBerg

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Over die engelse sirene: hij pakt elke frequentie, je zou hem dus altijd moeten horen. Een chauffeur in Emmen was erg tevreden over de engelse, veel meer chauffeurs trouwens ook.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Wij rijden op enkele van onze wagens ook met de engelse/amerikaanse sirenes en deze zijn idd zeer duidelijk in het verkeer en hoor je van ver aan komen, ook zit er op onze ambulance nog een martin hoorn. Dit maakt het helemaal af.
Go home we got it !!!  We finish what others can't