Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 105764 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Zie volgende link: http://leiden.courant.nu/index.php?page=3&mod=krantresultaat&q=ambulance&datering=1979&krant=&qt=paragraaf&pagina=&sort=score+desc&paragraaf=81&doc=16&p=6&paragraaf=100&y=1145

Al in 1979 heeft de GG&GD Den Haag testen uitgevoerd met Amerikaanse Wail en yelps op hun nieuwe GMC Ambulances...... :)


Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
Nieuwe tigis ambulance met 2 toon en Wail

Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Raar, deze is voor Drenthe, en alle engelse sirene`s hebben ze er hier afgehaald, waarom bestellen ze dan nog een Ambu met engelse sirene? ??? ??? ???
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
Haarlem heeft deze ook maar nog niet in gebruik
Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Haarlem heeft deze ook maar nog niet in gebruik

Dat voertuig of ook die sirene? In de witte kolom staan al foto's van het nieuwe voertuig voor Haarlem.  ;)
Brandweer Papendrecht


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Raar, deze is voor Drenthe, en alle engelse sirene`s hebben ze er hier afgehaald, waarom bestellen ze dan nog een Ambu met engelse sirene? ??? ??? ???

Het geen wat raar is, is dat er vier speakers en twee aansturingen aanwezig zijn. De sirene's in de rest van Drenthe zijn er niet afgehaald, ze hebben de programmering van de unit aangepast. Normaliter kan elke sirene-versterker meerdere tonen produceren  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Raar, deze is voor Drenthe, en alle engelse sirene`s hebben ze er hier afgehaald, waarom bestellen ze dan nog een Ambu met engelse sirene? ??? ??? ???

De ambu wordt nog opgebouwd he.. Waarschijnlijk wordt deze schakeling er gewoon weer uitgehaald maar is er voor het filmpje even een contactje gemaakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
De ambu wordt nog opgebouwd he.. Waarschijnlijk wordt deze schakeling er gewoon weer uitgehaald maar is er voor het filmpje even een contactje gemaakt.

Dan is het wel apart dat er vier speakers in de grill zitten, terwijl er tot nu toe maar 2 speakers in vergelijkbare voertuigen worden gezet  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Ik blijf van mening dat de  RAV"s moeten kiezen voor de veiligheid van hun eigen mensen en de overige weggebruikers, regelegeving ten spijt.

De wail en yelp hebben zich denk ik goed genoeg bewezen, evenals die zware "claxon" die de brandweer in de US gebruikt.

De experst die dit kunnen beoordelen zitten achter het stuur van de diverse HV voertuigen en NIET achter een bureau in Den Haag/Brussel
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
De experst die dit kunnen beoordelen zitten achter het stuur van de diverse HV voertuigen en NIET achter een bureau in Den Haag/Brussel

Tot je als chauffeur met een whail/yelp/piercer/airhorn bij een aanrijding betrokken raakt en de andere partij aangeeft dat hij het geluid niet herkende als zijnde een hulpverleningsvoertuig ....

Je bent géén voorrangsvoertuig met de bovenstaande geluiden ondanks dat ze véél beter hoorbaar zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !