Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 105962 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Om nog even terug te komen op de lichtbalk.....
Hier zie je de lichtbalk nog beter.

User:112velserbroek

De achterkant zie je wel maar WAT ZIE JE DAT BLAUW BEROERD AAN DE VOORKANT!! 98uiye
1:87 modelletjes:  


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
De achterkant zie je wel maar WAT ZIE JE DAT BLAUW BEROERD AAN DE VOORKANT!! 98uiye

Nee hoor, dat ligt aan de camera. Voertuig valt écht super op overdag  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Als ze die paarsblauwe lenzen nu nog zouden vervangen door lichtblauwe lenzen!!
(Caprice biedt zich aan om met lichtblauwe lenzen langs te gaan voor een vóór/ná videootje  ;) )


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Sinds korte tijd: De motoren van de VP Haaglanden hebben onder de schakeling van blauw - blauwblauw - blauwblauw/sirene een knopje zitten waarmee - u raad het al - verschillende internationale tonen ten gehore gebracht kunnen worden. Het gaat hier om de 2toon, Wail, Yelp en een vervelende intersection supersnelle 2toon. Bij uitschakeling sirene, en inschakeling daarna begint het rijtje weer automatisch bij de 2toon.

Zit niet bij alle motoren, en bij de CPC-loop van afgelopen zondag hebben diverse agenten het publiek laten horen dat deze functie nog in werking is.
Mocht niemand een video hebben, verwijs ik u graag (binnen afzienbare tijd, als het erop staat) door naar de site van www.westonline.nl , waar een 3 uur lang video-overzicht komt van de halve marathon. Wie alleen voor de geluiden gaat adviseer ik door te spoelen naar de laatste loper... e050 En in de tussentijd zijn video's uiteraard welkom lijkt mij   ::)






DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
het valt mij wel op dat de "engelse sirene" wel heel vaak voorkomt in de noordelijke provincies
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
het valt mij wel op dat de "engelse sirene" wel heel vaak voorkomt in de noordelijke provincies

Omdat UMCG-ambulancezorg (openlijk) heeft aangegeven het niet eens te zijn met de landelijke regeltjes en zelf wel een test uit zou gaan voeren. Dit is inmiddels allemaal wat afgeremd en ik begreep dat men de andere sirene's niet meer gebruikt. Er zijn dus wat voertuigen in dienst bij UMCG die wél beschikken over andere sirene's.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Omdat UMCG-ambulancezorg (openlijk) heeft aangegeven het niet eens te zijn met de landelijke regeltjes en zelf wel een test uit zou gaan voeren. <knip>

van de laatste 3 ambu's in dit topic is er maar 1 van UMCG ambulancezorg ;)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
van de laatste 3 ambu's in dit topic is er maar 1 van UMCG ambulancezorg ;)
Hoe bedoel je?

Volgens mij zijn alle drie wel van UMCG Ambulancezorg. Sowieso de 03-121 en de 03-141.
In Hoogeveen staat er ook nog één, volgens mij de 03-161 (uit mijn hoofd)
Héél Drenthe is UMCG Ambulancezorg.
 
De 02-112 en de (ex/gecrashte) 02-114 in dit topic in Leeuwarden is tevens ook van UMCG Ambulancezorg.

De drie laatste ambulances die in dit topic te vinden zijn, zijn dus wel degelijk allemaal van UMCG Ambulancezorg.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance