Mercedes aan het begin van het filmpje maar dat haakarmvoertuig
Sorry, niet lang genoeg gekeken naar deze hoogst interessante filmpjes
Zeker een goedkope compressor met toeters op Marktplaats gekocht.
Behalve de forum bezoekers, hoeveel bestuurders zullen weten dat een ambulance de voorgeschreven sirene MOET gebruiken, en dat wanneer hij dat niet doet het geen voorrangsvoertuig is?
Als 99,9 % van het verkeer een als ambulance herkenbaar voertuig, met striping etc, met duidelijk herkenbare blauwe flits draai, wiebel en weet ik wat voor lampen wel vrij baan geeft en die ene bestuurder denkt nee hoor dat doe ik lekker niet....
Mijn mening:
Ambulance schuldig aan het niet voeren van de juiste sirene, bestuurder andere auto schuldig aan het ongeval door het niet verlenen van vrije doorgang aan een duidelijk herkenbaar hulpdienstvoertuig. En de andere sirene doet niet ter zake, want al het andere verkeer regeageert wel en alleen deze bestuurder niet.
Kijk en dat bedoelde ik met mijn eerder geschreven post,
Het ziet er uit als ambulance, er staat op ambulance, heeft de kleue van een ambulande, heeft blauwe lampen als een ambulance en het maakt lawaai, als een (buitenlandse) Ambulance. "En omdat de sirene niet volgens de regels is wilde u geen voorrang verlenen",
Iedere zichzelf respecterende rechter in dit land zal bij zijn beslissing kijken of er is gehandeld 'in de geest van de wet'.
Maar ik denk dat er nog wel jurisprudentie aan vooraf zal gaan.