Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Citaat van: Jos v L link=msg=1192812 date=1376760155
PV maken??????    Eerder rijbewijs afpakken en op staande voet ontslaan! en vervolgens 500 uur schoffelen als taakstraf! Dat zal hem leren de kwajongen!

 :D


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1192815 date=1376761229
wail/yelp als ''aanwijzing voor op het strand''  mm dat maakt me wel nieuwsgierig welke aanwijzingen er dan mee bedoelt worden...ik kan er geen bedenken.

De aanwezigheid van deze signalen hebben een tweeledig karakter, van mij mogen ze per direct op alle strandvoertuigen. Zowel het strand.det. van de politie Haaglanden als de reddingsbrigade Den Haag zijn voorzien van een wail/yelp. Ook andere voertuigen binnen het water en strand wereldje zijn voorzien van deze of andere 'aparte' signalen.

Met het geven van aanwijzingen wordt bedoeld dat deze sirene gebruikt wordt voor het trekken van de aandacht van zwemmers/watersporters vanaf de waterlijn. Mocht de bekende fox40 niet werken, laat je even een paar riedels hiervan horen.

Daarnaast kan de sirene gebruikt worden om tijdens een reddingsactie de aandacht van collega's te water te trekken, de communicatie daarmee verloopt via internationaal vastgestelde handsignalen. In de praktijk zie je daarnaast dat de signalen ook gebruikt worden als veredelde toeter tijdens prio 2 ritten, ideale oplossing al zeg ik zelf. Ik moet zelf nog regelmatig met de claxon in combinatie met de omroepinstallatie aan de gang. Het gebruik van de wail/yelp als "versneller" naast de 2toon heb ik niet eerder gezien, maar lijkt me een prima manier zo... Ik zie iniedergeval geen problemen...


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Citaat van: -Joost- link=msg=1192820 date=1376763619
De aanwezigheid van deze signalen hebben een tweeledig karakter, van mij mogen ze per direct op alle strandvoertuigen. Zowel het strand.det. van de politie Haaglanden als de reddingsbrigade Den Haag zijn voorzien van een wail/yelp. Ook andere voertuigen binnen het water en strand wereldje zijn voorzien van deze of andere 'aparte' signalen.

[...]

Voor de buitenlandse badgasten   ::)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1192821 date=1376764540
Voor de buitenlandse badgasten   ::)

Wat is je boodschap?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: -Joost- link=msg=1192826 date=1376766782
Wat is je boodschap?

Zoals ie al zegt, voor de buitenlandse gasten met name uit landen waar wail en yelp wordt gebruikt zijn de signalen heel handig te duiden...proest... ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Lijkt mij een keer tijd voor iets meer vrijheid in de regelingen. Zijn we ook van dat ge-emmer af of het nu wel of niet mag en of de verzekering wel of niet dekt. Waar maken mensen, zeker ook zij die nog nooit een voorrangsvoertuig hebben bestuurd, zich toch druk om?

Als een nieuw geluid of combinatie van geluiden nu beter opvalt dan zie ik het probleem niet. Maar nee hoor, hier moet alles overgeregeld zijn.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: HAVP link=msg=1193067 date=1376841417
Lijkt mij een keer tijd voor iets meer vrijheid in de regelingen. Zijn we ook van dat ge-emmer af of het nu wel of niet mag en of de verzekering wel of niet dekt. Waar maken mensen, zeker ook zij die nog nooit een voorrangsvoertuig hebben bestuurd, zich toch druk om?

Als een nieuw geluid of combinatie van geluiden nu beter opvalt dan zie ik het probleem niet. Maar nee hoor, hier moet alles overgeregeld zijn.
Amen!


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: DD link=msg=1192788 date=1376753048
Lijkt mij reden voor een proces-verbaal. De extra geluiden op deze Toyota's zijn voor aanwijzingen bij reddingsoperaties op het strand en niet voor de fun.
Geef mij die sirene op de auto en ik gebruik niets anders meer. Eruit met de twee-toon (bij de politie.....) en komop met die wail en yelp ! En schroef er meteen een rumbler bij. Hulde voor de diender die hem zo gebruikt ! Goed zichtbaar "karretje" trouwens.


Gast

  • Gast
Citaat van: HAVP link=msg=1193067 date=1376841417
Lijkt mij een keer tijd voor iets meer vrijheid in de regelingen.

Een utopie lijkt mij, gezien de toename van de hoeveelheid regeltjes ;) ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1193171 date=1376868120
Een utopie lijkt mij, gezien de toename van de hoeveelheid regeltjes ;) ;)
Waar een wil is, is een weg.