wail/yelp als ''aanwijzing voor op het strand'' mm dat maakt me wel nieuwsgierig welke aanwijzingen er dan mee bedoelt worden...ik kan er geen bedenken.
De aanwezigheid van deze signalen hebben een tweeledig karakter, van mij mogen ze per direct op alle strandvoertuigen. Zowel het strand.det. van de politie Haaglanden als de reddingsbrigade Den Haag zijn voorzien van een wail/yelp. Ook andere voertuigen binnen het water en strand wereldje zijn voorzien van deze of andere 'aparte' signalen.
Met het geven van aanwijzingen wordt bedoeld dat deze sirene gebruikt wordt voor het trekken van de aandacht van zwemmers/watersporters vanaf de waterlijn. Mocht de bekende fox40 niet werken, laat je even een paar riedels hiervan horen.
Daarnaast kan de sirene gebruikt worden om tijdens een reddingsactie de aandacht van collega's te water te trekken, de communicatie daarmee verloopt via internationaal vastgestelde handsignalen. In de praktijk zie je daarnaast dat de signalen ook gebruikt worden als veredelde toeter tijdens prio 2 ritten, ideale oplossing al zeg ik zelf. Ik moet zelf nog regelmatig met de claxon in combinatie met de omroepinstallatie aan de gang. Het gebruik van de wail/yelp als "versneller" naast de 2toon heb ik niet eerder gezien, maar lijkt me een prima manier zo... Ik zie iniedergeval geen problemen...