Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107198 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
heel vaag idd :S dat mag toch niet ???

jammer trouwens dat ze hebben af gekeken bij die engelsen met hun lift ??? vind et er niet uit zien


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Het ziet er mss niet uit, maar deze ambu is bedoeld voor zware patienten en dan is een lift wel zo handig ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


q300r_bc2

  • Gast
heel vaag idd :S dat mag toch niet ???

Helemaal mee eens; lijkt op spelen van een chauffeur die het allemaal erg spannend vindt. De facto was die ambu op dat moment geen voorrangsvoertuig, dus "jammer" dat er geen ongeval is ontstaan. Zou meteen een eind aan de spelerij hebben gemaakt.. "Ik hoorde een vreemd geloei en plots stond er een ambulance tegen m'n auto aan."


Karim

  • Gast

jammer trouwens dat ze hebben af gekeken bij die engelsen met hun lift ??? vind et er niet uit zien

"niet uit zien" en veel prettiger voor 't personeel zijn gelukkig 2 verschillende dingen.

Ik werk nu al ruim 1,5 jaar met dergelijke liften en ik zou echt niet meer anders willen, 't is gewoon zo'n stuk prettiger/beter voor je rug dan dat dat getil met die gewone brancard normaal.

Ik ben benieuwd hoe lang 't duurd voor heel Nederland op dergelijke systemen overgaat...


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Helemaal mee eens; lijkt op spelen van een chauffeur die het allemaal erg spannend vindt. De facto was die ambu op dat moment geen voorrangsvoertuig, dus "jammer" dat er geen ongeval is ontstaan. Zou meteen een eind aan de spelerij hebben gemaakt.. "Ik hoorde een vreemd geloei en plots stond er een ambulance tegen m'n auto aan."

erg prettig dat je een collega van mij in den lande een ongeval tijdens het uitoefenen van zijn beroep toewenst...

ook al staat jammer dan tussen aanhalingstekens zoiets wens je niemand toe. >:(

met vriendelijke groet
Fast-one


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
erg prettig dat je een collega van mij in den lande een ongeval tijdens het uitoefenen van zijn beroep toewenst...

ook al staat jammer dan tussen aanhalingstekens zoiets wens je niemand toe. >:(

met vriendelijke groet
Fast-one


Ik vind reactie van q300r_bc2 ook totaal niet op zijn plaats.... kijk eens of je het zelf ook zo toewenst dat een ambu een aanrijding krijgt als je hem zelf nodig hebt.... good luck..
Neemt niet weg dat ik het niet vind kunnen om die sirene te gebruiken


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
heel vaag idd :S dat mag toch niet ???


de ambulance mag vanaf nu alleen nog maar een 2-toon hebben, gelijk als politie en brandweer, alle andere tonen zijn vooralsnog niet toegestaan, wel is er nog een overgangssituatie van 5 jaar dat oude sirenes (alleen de 3-toon) nog toegepast kunnen zijn.
Nemo me impune lacessit


Gast

  • Gast
Mijn verzameling is opengesteld voor alle WA-50's en overige 3-toon generators hoor!! ;) ;) Laat maar komen!!


paul_hartog

  • Gast
de ambulance mag vanaf nu alleen nog maar een 2-toon hebben, gelijk als politie en brandweer, alle andere tonen zijn vooralsnog niet toegestaan, wel is er nog een overgangssituatie van 5 jaar dat oude sirenes (alleen de 3-toon) nog toegepast kunnen zijn.
dus je wil zeggen dat alle nieuwe ambulances die nu gebouwd worden moeten zijn uitgerust met een 2 toon ???
Dan mogen ze bij Gelderland midden wel even achter hun oren krabbelen met alle nieuwe sprinters met een 3 toon.
( de ene drietoon is nog erger als de ander maargoed :P )


q300r_bc2

  • Gast
erg prettig dat je een collega van mij in den lande een ongeval tijdens het uitoefenen van zijn beroep toewenst...

ook al staat jammer dan tussen aanhalingstekens zoiets wens je niemand toe. >:(
Ik vind reactie van q300r_bc2 ook totaal niet op zijn plaats.... kijk eens of je het zelf ook zo toewenst dat een ambu een aanrijding krijgt als je hem zelf nodig hebt.... good luck..

Laat het duidelijk zijn dat ik niemand een ongeval toewens, vandaar dat het 'jammer' inderdaad tussen aanhalingstekens staat. Excuses dat mijn post daarin niet helderder was... Mijn gedachtegang is de volgende: het gebruik van een sirene als deze is (helaas) pas over als het een keer misgaat.