Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107311 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Dat het niks met de nieuwe regeling te maken had, had ik door O0, maar deze kende ik nog niet.


gebruiker0401206

  • Gast
Whelen 295 HFS of een Whelen Alpha. In ieder geval iets van de engelse tak van Whelen, oftewel woodway. Die "valse" 2 toon is typisch voor de UK en sommige voertuigen van de LAS (London Ambulance Service) hebben deze ook.



Groeten, Ruud


Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
die engelse sirene zijn echt goed hoorbaar.
en ze zijn mooi ook nog.
hadden de ambulances die hier in Eindhoven maar.
Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.


Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
Ambu 05-111


VIDEO GEMAAKT DOOR http://www.youtube.com/user/09vidfreak Mod. Jerommeke ::)
Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Ik moet zeggen dat die USA sirene eerder hoobaar is dan de 3-toon, en gezien de reaktie van de automobilist had hij hem ook eerder gehoord en/of gezien.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Je kunt er ook nog een bootfluit op zetten van een oceaanstomer, die hoor je waarschijnlijk nog beter. Ik denk dat met de nieuwe geluidssignalen onze hulpdiensten goed genoeg hoorbaar zijn en dat alle andere flauwekul moet worden afgedaan met een proces verbaal. De regels zijn duidelijk.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
De regels zijn duidelijk.

Daarbij kun (moet) je je afvragen of de regels nog toereikend zijn.
In het buitenland worden bijna alleen maar andere dan 2-toon sirenes gebruikt, waarom moet het in Nederland altijd anders?


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Ambu 05-111


VIDEO GEMAAKT DOOR http://www.youtube.com/user/09vidfreak Mod. Jerommeke ::)

Hoor ik daar op het einde een rubber eendje?


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Citaat
Hoor ik daar op het einde een rubber eendje?

Dat is de claxon die ingedrukt word voor het wisselen tussen sirene. (denk ik).
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Daarbij kun (moet) je je afvragen of de regels nog toereikend zijn.
In het buitenland worden bijna alleen maar andere dan 2-toon sirenes gebruikt, waarom moet het in Nederland altijd anders?

Ja, in het buitenland schiet de politie ook tien keer sneller een verdachte neer ....
Het klinkt misschien apart, maar ik ben benieuwd wat er gebeurd als er een aanrijding plaats vind met een ambulance met deze sirene's en de tegenpartij een rechtzaak begint ....

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er persoonlijk zeker een voorstander van, alleen het mag gewoon niet ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !