Leuk detail als je het filmpje bekijkt (en vooral beluistert)
De Ambu lijkt voorzien te zijn van een Belgische sirene.
Voor vlaamse TV lijkt het me duidelijk dat er onder te monteren ... voor de nederlandse kijker is het toch een raar gehoor.
(voor mij wel in ieder geval)
Of zit ik er helemaal naast en is de betreffende ambu naast die flister ook voorzien van een (niet aan de eis voldoenende) sirene?
(kan het me niet voorstellen)
DIt lijkt niet alleen zo maar is ook zo.
Het is niet in het filmpje gemonteerd maar is echt een van de sirenes die hier in Drenthe op de ambulances word gebruikt.
Hier in Emmen is het al geen vreemd geluid meer om de verschillende sirenes te horen. Ik meen dat ze 6 verschillende soorten sirenes hebben.
Een lijkt op die amerikaanse brandweer sirene dat wheap wheap de andere op een heel schelle toon. de normale 3 toon en die belgische en dan nog 1 of 2.
Tijdens een rodekruis inzet afgelopen zomer in het centrum van Emmen ( was een drukke markt) kwam er ook een ambu aan met een van die rare sirenes aan. de mensen regeerden in eerste instantie niet en pas toen ik begon te roepen dat ze aan de kant moesten schrokken ze zich bij het zien van die ambu.
Ik kreeg als reactie waarom heeft ie die rare toon aan?? dan weten we toch niet dat het een sirene is.
Tjaaaa ehmmm
Bianca