Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107410 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Tijd dus dat de regelgeving aangepast wordt. Een Tweede Kamerlid benaderen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Een Tweede Kamerlid benaderen?  

Als je de topic's een beetje leest kom je er achter dat het geen kwestie is van ''even de regeltjes veranderen'' maar loopt Nederland (vooralsnog?) voorop als het gaat om Europese wetgeving mbt. signalering. Alle regeltjes komen dus uit Brussel ....
Of we daar blij mee moeten zijn is een tweede, maar je weet hoe Nederland is .... Ja Europa ... Nee Europa  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Tot je als chauffeur met een whail/yelp/piercer/airhorn bij een aanrijding betrokken raakt en de andere partij aangeeft dat hij het geluid niet herkende als zijnde een hulpverleningsvoertuig ....

Je bent géén voorrangsvoertuig met de bovenstaande geluiden ondanks dat ze véél   beter hoorbaar zijn

Ik snap je punt, maar zou ook muggenzifterij kunnen zijn :-X

Als we het er over eens zijn dat de experts achter het stuur van de HV zitten, is het gewoon een questie van keihard met de vuist op tafel slaan in Den H...Brussel.

Als het op de regeldruft van de politiek aankomt gaan mijn nekharen altijd beetje overeind staan, dus bij deze gelijk mijn excuses als mijn reactie wat fel overomt  e050
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Helemaal geen excuus nodig, ik ben het meer dan eens. Als ze nou eens gaan luisteren naar het werkveld..
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Helemaal geen excuus nodig, ik ben het meer dan eens. Als ze nou eens gaan luisteren naar het werkveld..

Op de een of andere manier heb ik altijd de indruk dat de dag dat luisteren in de collegazaal werd gegeven, de leidinggevende aan t spijbelen waren ofzo  098uo

Hetzelfde geld voor de les 'toegeven dat een ander (ook) gelijk kan hebben'  e050
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Tot je als chauffeur met een whail/yelp/piercer/airhorn bij een aanrijding betrokken raakt en de andere partij aangeeft dat hij het geluid niet herkende als zijnde een hulpverleningsvoertuig ....

Je bent géén voorrangsvoertuig met de bovenstaande geluiden ondanks dat ze véél beter hoorbaar zijn

Ik hoorde eerder op het filmpje de wail/yelp gelijk met de 2-toon.
Misschien is dat een optie? Juridisch voer je de 2-toon en in de praktijk wordt je goed gehoord.

(denk ik nu te simpel of te moeilijk?)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
"Ik raakte verward door de verschillende sirenes die ik hoorde. Ik hoorde ook een sirene die ik niet herkende als sirene van een ambulance. Ik dacht dat iemand een grapje maakte."

En daar ga je de bietenbrug op. :-\
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik hoorde eerder op het filmpje de wail/yelp gelijk met de 2-toon.
Misschien is dat een optie? Juridisch voer je de 2-toon en in de praktijk wordt je goed gehoord.

(denk ik nu te simpel of te moeilijk?)

Het mág gewoon niet ... Je kunt allerlei leuke dingen gebruiken, maar puur kijkend naar de wetgeving ben je in overtreding. Dát zou je als chauffeur nogal eens duur kunnen komen te staan op het moment dat het fout gaat ....

En begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van zoveel mogelijk herrie en licht ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Volgens mij is het echt waar wat we zeggen: Nederland wordt ondertussen steeds meer een zeik-land. ::)
Aan de ene kant niet zo gek, als je bedenkt dat blijkbaar sommige mensen te dom zijn om te bedenken dat een wagen vol met blauw licht, grote tekst AMBULANCE, maar een afwijkend geluid geen ambulance is...  ???
Naar mijn inzicht moeten de regels voor het verstrekken van rijbewijzen aangescherpt worden (Als je ziet hoe mensen soms reageren op een hv-voertuig met ogs) in plaats van de regels welk geluid een ambulance moet produceren als deze met spoed rijd.

Nogmaals: Volgens mij hebben mensen het logisch nadenken ingeruild voor het klagen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Volgens mij is het echt waar wat we zeggen: Nederland wordt ondertussen steeds meer een zeik-land. ::)
Aan de ene kant niet zo gek, als je bedenkt dat blijkbaar sommige mensen te dom zijn om te bedenken dat een wagen vol met blauw licht, grote tekst AMBULANCE, maar een afwijkend geluid geen ambulance is...  ???
Naar mijn inzicht moeten de regels voor het verstrekken van rijbewijzen aangescherpt worden (Als je ziet hoe mensen soms reageren op een hv-voertuig met ogs) in plaats van de regels welk geluid een ambulance moet produceren als deze met spoed rijd.

Nogmaals: Volgens mij hebben mensen het logisch nadenken ingeruild voor het klagen.

Dat heeft niets met ''zeiken'' te maken maar regel/wetgeving. Als ''alles'' mag hoef je ook geen regels op te stellen. Ook heeft dat niets te maken met ''dom'' zijn maar met een verwachtingspatroon. Indien een voertuig wél door rood rijd, met een sirene, maar geen toegestane sirene is de dienst in overtreding én maakt iemand gebruik van vrijstellingen zonder dat deze een voorrangsvoertuig is.

Het reageren van de burger op een voertuig met OGS heeft ook niets met rijbewijzen te maken, dit is eerder een (schrik)reactie op een te ondernemen actie. Daarnaast kun je niet verwachten dat iemand 50 jaar lang dezelfde verrichtingen in het verkeer pleegt ... Een keer je rijbewijs halen is niet meer dan even ''het kunstje'' te laten zien en je bent klaar
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !