Een keer je rijbewijs halen is niet meer dan even ''het kunstje'' te laten zien en je bent klaar
Dat zeg ik: Zorg voor meer eisen aan een rijbewijs ipv eisen aan een ambulance. Als je niet goed kan anticiperen, of dit nou op een hv voertuig is of niet, dan hoor je niet op de weg.
Ik kan het ook wel een beetje begrijpen, dat als je een twee/drie toon hoort, je automatisch beter gaat opletten.
Die Engelse sirenes herkennen de meesten niet, waardoor er ook niet onmiddellijk een link naar een hulpdienst wordt gelegd, maar na 5 seconden denken moet iemand toch wel zo ver zijn om het te begrijpen.
Over de regeltjes: Natuurlijk heb je geen regels nodig als alles mag.
Maar het gaat mij een beetje om dit:
Als je een regel zo kan neerzetten:
- "Je mag niet eten in een openbaar vervoersbus"
Wordt het in Nederland zo neer gezet:
-"Je mag geen voedsel nuttigen in een bus (Zie artikel 46 voor definiëring) die op dat moment zijn dienst doet als openbaar vervoer (Zie artikel 47 voor definiëring), en de chauffeur is voorzien van de benodigde ontheffingen, rijbewijzen en vergunningen (Zie lid 2 voor definiëring), en zich bevind op de eerste linker stoel, voor het stuur."
Even een voorbeeldje, je kan ook lezen:
- "Je moet voorrang verlenen aan een hulpdienst met spoed"
- "Je moet voorrang verlenen aan een hulpdienst die zich kenmerkt met spoed te rijden door een blauw flits of knipperlicht, en een 2 of 3 toon voert, Welke zich op een frequentie van 300kHz moet afspelen, en niet bestaand uit de tonen 'A,B,D,E,a,b,d,e,g'" (Ik zeg maar wat).