Dit lijkt mij de omgekeerde wereld: eerste de 'markt' maar wat laten testen in de praktij om vervolgens bij het ministerie aan te geven wat het best werkt... Hoor je binnen de kortste keren meerdere sirenes en weet niemand meer waar hij/zij aan toe is.
Laat ze het ministerie eerst maar overtuigen met praktijervaringen uit andere landen, dan FORMEEL een praktijkproef uitvoeren en op basis daarvan beslissen of iets door kan gaan...
Ik zeg net al Wout: eerst formeel alles dicht timmeren, zolang dat niet is gedaan, aanpakken die hap.
Wie heeft de grill-verlichting bedacht? Hoe zijn de strobes geïntroduceerd? Waar komen de LEDs vandaan? Wanneer werd de wig-wag/knipperende koplamp uitgevonden? Enzovoort, enzovoort.
De overheid loopt per definitie altijd achter de feiten aan. Alle voorgenoemde technologieën en mogelijkheden werden al gebruikt voor zij goed en wel waren geformaliseerd en gelegaliseerd. Op eigen kosten en op eigen initiatief geprobeerd en geschikt bevonden door diegenen die er dagelijks voordeel van hebben. De Regeling OGS is niet voor niets aangepast. Echter naar mijn bescheiden mening toch weer veel te strikt. Dit en dat mag wel, de rest mag niet, en als je het dan hebt, dan moet het zus en zo functioneren. We moeten eens praktisch en logisch denkend omgaan met signalering in plaats van alles tot op de details nauwkeurig vast te leggen, en te handhaven.