Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107462 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
dat dacht ik al. In eerste instantie had ik er ook staan van dat het mij opviel dat het allemaal UMCG-ambuzorg auto's waren maar
bij het opnieuw kijken van de filmpjes zag ik alleen bij 1 het teken bij op staan.

mijn laatste bericht is onjuist dus en mag als niet geplaatst worden gezien
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Sinds korte tijd: De motoren van de VP Haaglanden hebben onder de schakeling van blauw - blauwblauw - blauwblauw/sirene een knopje zitten waarmee - u raad het al - verschillende internationale tonen ten gehore gebracht kunnen worden. Het gaat hier om de 2toon, Wail, Yelp en een vervelende intersection supersnelle 2toon.
Lijkt me goed dat de gebruikers hiervan op de bon gaan, niemand staat immers boven de wet, zeker de verkeerspolitie Haaglanden niet.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Regelmatig hoor ik de Engelse sirene voorbijkomen en ik moet zeggen: een genot om te horen en eigenlijk te zot dat er een paar bureaustoeldraaiers zijn in Den Haag die wel even beslissen wat beter is.

Het is toch ietwat merkwaardig dat steeds meer Europese landen overgaan op andere geluiden en dat hier onlangs beslist is dat niet te gaan. Nu hadden we de kans en die is vergooid. En ik denk dat er geen serieus onderzoek gedaan is naar de wail/yelp etc. Er is volgens mij alleen gekeken naar een theorie hoe de tweetoon duidelijker zou moeten zijn en vervolgens doorgevoerd.

En oh ja, dat gezeur over bekeuren van gebruikers van wail/yelp: alsjeblieffft....  Nog altijd mensen dus die denken dat een agent alleen een bonnenmachine is  :'(


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Lijkt me goed dat de gebruikers hiervan op de bon gaan, niemand staat immers boven de wet, zeker de verkeerspolitie Haaglanden niet.
En oh ja, dat gezeur over bekeuren van gebruikers van wail/yelp: alsjeblieffft....  Nog altijd mensen dus die denken dat een agent alleen een bonnenmachine is  :'(

Bedenk erbij dat tijdens de dagelijkse werkzaamheden (als nodig) een tweetoon wordt gevoerd. Bij evenementen als de CPC begeleiden of een truckrun met geestelijk gehandicapte kinderen vind ik dat je het 'misbruik' dan even door de vingers moet kunnen zien. Agenten zijn inderdaad geen machines, maar gewoon mensen die bij de Politie werken.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Het is wel een soort van 2-toon, maar toch anders. Het lijkt wat op zo'n Duitse sirene.

PRIO 1 DA241 HW253 BINNENBRAND INDUSTRIE (naderbericht: middelbrand) Veerweg Nieuw-Lekkerland
User: zhz112


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Bedenk erbij dat tijdens de dagelijkse werkzaamheden (als nodig) een tweetoon wordt gevoerd. Bij evenementen als de CPC begeleiden of een truckrun met geestelijk gehandicapte kinderen vind ik dat je het 'misbruik' dan even door de vingers moet kunnen zien. Agenten zijn inderdaad geen machines, maar gewoon mensen die bij de Politie werken.

Bedoel je zoiets  ;D ;D ;D:

Hoogvliegersdag Schiphol 25-06-2011 runway run return
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Het is wel een soort van 2-toon, maar toch anders. Het lijkt wat op zo'n Duitse sirene.


Kan aan mij liggen, maar ik ontdek weinig bijzonders in dat filmpje.  ???
Senior GGP / Oost-Brabant


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Kan aan mij liggen, maar ik ontdek weinig bijzonders in dat filmpje.  ???

De sirene van het eerste voertuig is inderdaad een sirene die veel in Duitsland gebruikt wordt.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Gast

  • Gast
En welke mag dat dan wel zijn, ik kan van die klank niet een "sirene uit Duitsland" maken, aangezien er minstens 3 "Duitse" merken sirene's gewoon ook op NL voertuigen opgebouwd wordt.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Die van de 18-241, klinkt als een soort claxon met een andere toon erbij.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.