7 juni 2008 grote 112 dag Hoogeveen (dr)

Auteur Topic: 7 juni 2008 grote 112 dag Hoogeveen (dr)  (gelezen 5249 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 24 april 2008, 21:58:43
In en rond het centrum van Hoogeveen wordt 7 juni een grote 112-dag gehouden.
waarbij weer een heleboel te zien en te beleven is.

naar verluidt reddingsbrigade, GNK , Berging, Politie, divers Brandweermatrerieel zullen aanwezig zijn

zie ook: http://www.brandweerhoogeveen.nl/

Groetjes Bianca, Arend


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1 Gepost op: 24 april 2008, 22:00:17
Enkele jaren geleden was ook zoiets georganiseerd, toen was het van te voren afgelast. Hopen dat nu alles doorgaat ;)

Misschien dat ik ook nog wel kom kijken ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 24 april 2008, 22:02:16
Heb een late dienst die dag, even kijken of ik die kan verzetten. Ben een keer bij een 112dag geweest daar. Het beviel me heel erg goed. (Mocht ook voor slachtoffer spelen ;D ).

Waar kan ik eigenlijk het nieuws vinden over deze dag op de boven genoemde website?


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160


Laura

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2008, 21:32:48
Dat beloofd een leuke dag te worden, ik zal er zeker zijn O0


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2008, 16:45:00
Inmiddels is er wat meer bekend.. Stichting MedicalRescue.NL zal onder ander bij dit evenement de openingstunt verzorgen..

Citaat
Spectaculaire opening 112 dag
Dinsdag, 20 Mei om 19:49:43 | 462 keer bekeken

Hoogeveen - Op zaterdag 7 juni a.s. zal er aan de Hoogeveensche vaart t.hv. Alteveer viaduct om 10.00 uur een spectaculaire opening plaatsvinden. Hoe het er precies uit gaat zien is nog niet te zeggen , maar een speciale resque team die bevrijdingen doet te water en grote hoogtes en dieptes gaat er wat mooie van maken aldus organisator Rob Pot, die vanmorgen de laatste contacten met het speciale team uit Kampen heeft gehad.

...112 dag groter dan 4 jaar geleden...
Daarnaast zal de 112 dag in de Alteveerstraat gehouden worden. Diverse stands en hulpdiensten zullen hierbij aanwezig zijn. De organisatie, bestaande uit Henk Jan Veld en Henk ten Cate van de Brandweer en Roy Velthuys en Rob Pot van UMCG ambulancezorg steken de afgelopen weken en komende weken nog veel tijd in om het evenement te doen slagen.

Vier jaar geleden trok dit evenement over de gehele dag tussen de 20.000-25.000 bezoekers, Het weer zal mede bepalend zijn hiervoor. De ANWB komt met de aloude bekende “Lelijk Eend, en een moderne auto, voor de kinderen zijn er o.a. vouwplaten.

Bergingsbedrijf Kraal zorgt voor een spectaculaire berging van een vrachtwagen midden op de Alteveerstraat De Brandweer Hoogeveen pakt groots uit met diverse voertuigen en voor de kinderen is ook veel te doen. De dierenambulance, een zijtank van de hulpverlening zal ook met enkele auto’s aanwezig zijn en bij hen kunt u ook terecht met vragen over de dierenhulpverlening en is er een stand aanwezig.

De EHBO vereniging zal aanwezig zijn met een caravan en zullen ook aan het publiek het een en ander tonen en kunnen ook zelf het een en ander doen. Uit Duitsland komt een stand van Fachservice Kessens, met reddingsdekens, en allerlei materiaal omtrent brandbestrijding enz.

De G.H.O.R. zal aanwezig zijn met een grote opblaasbare tent, die de bezoekers van binnen kunnen bekijken en waar het een en ander uitgelegd wordt aan jong en oud. De jeugdbrandweer zal aanwezig zijn en zullen diverse demonstraties geven aan het publiek.

De K.L.P.D. zal een auto aan het publiek tonen en zullen ook het een en ander uitleggen over het werk van de Korps Landelijke Politie Diensten. De Koninklijke Marechaussee zal een tank aan het publiek tonen en daarnaast een voorlichtingsbus meenemen alwaar men inlichten kan krijgen over het werk bij de Koninklijke Marechaussee Daarnaast zullen ze nog enkele voertuigen meenemen en kan het publiek zich hier ook vermaken.

De Lotus groep Dwingeloo zal kinderen grimeren, (namaak wondje op de hand of gezicht maken, en zullen enkele leden van het Lotusteam mee doen aan een demonstratie om 13.00 uur bij het Alteveer viaduct

Medical resque uit Kampen zal de openingsstunt verzorgen en zullen het publiek diverse demonstraties laten zien wat er mogelijk is in bevrijdingen van slachtoffers te water, op grote hoogtes en in dieptes, dit zal gebeuren bij de Hoogeveensche vaart t.h.v. het Alteveerviaduct..

Rijkswaterstaat komt met enkele totaal uitgeruste auto’s die uitgepakt worden en het publiek kan zien wat zij allemaal kunnen en zij komen tevens met 3 grote tekst borden. Het Rode Kruis komt met een stand en zal ook meewerken aan een grote demonstratie om 13.00 uur bij de Hoogeveensche vaart.

De Stichting Hartstocht verzorgd een speciale dans met “brandweervrouwtjes” op de Altveerstraat. De stichting “Goodbear”komt met een stand met allerlei beren in uniformen van politie, ambulance en brandweer. De trauma helikopter komt aan het eind van de demonstratie bij het Alteveerviaduct, men kan dan de helikopter van dichtbij bekijken.

UMCG ambulancezorg komt met de spiksplinternieuwe ‘huigh tec’ uitgevoerde ambulance+ , een ambulance die ingericht is voor zware patiënten maar ook bijvoorbeeld voor patiënten met bijv. een spreidbroek. Daarnaast zijn er diverse demonstraties bij de stand van de ambulance te zien zoals bloedsuiker meten, hartslag bekijken, hartritme bekijken enz.

De VOA komt langs en laat zien wat er allemaal komt kijken als er een ongeval is gebeurt en probeert na te gaan hoe een ongeval precies gebeurt is d.s.m. foto’s maken enz. De Reddingsbrigade van Drachten zal meedoen met een grote demonstratie om 13.00 uur met speedboten die wel 50 km/u gaan. Na afloop van de demonstratie kan men o.a. een rondje met deze boot maken. Daarnaast laten zij na afloop van de demonstratie meer zaken zien aan het publiek.

Blik op de Weg komt langs met een camera team en maakt opnames voor het programma de Praatpaal. Daarnaast zal een radarauto te zien en die regelmatig op tv te zien is.

De ME komt langs en laat een bus van de ME zien en die kan met ook bezichtigen.
Veilig Verkeer Hoogeveen laat zien hoe u het beste uit een auto zou kunnen komen die op zijn komt ligt, een kantelsimulator kan dit heel mooi nabootsen en dat kan het publiek ervaren hoe dat is.

Zippo Zebra zal zorgen dat de kinderen aan kun trekken komen d.m.v. een luchtkussen.

Vanaf 13.00 uur is er een multidisciplinaire demonstratie met de verschillende hulpdiensten. Let wel om 12.50 uur begint de voorbereiding van de oefening al.

Zowel politie, brandweer, ambulance GHOR, Rode Kruis en 50 “slachtoffers” doen aan deze oefening mee. Het beloofd een heel spektakel te worden aldus Rob Pot. Die deze demonstratie coördineert in samenwerking met Dennis Bekius van de reddingsbrigade Drachten.

De brandweer Hoogeveen zal groots uitpakken op deze dag en ook diverse demonstraties geven op het terrein op de hoek van de Piet Heinstraat met de Alteveerstraat. Ook veel materieel zal te bezichtigen zijn.

Kortom heel veel is er te zien en te beleven op de 112 dag Hoogeveen die op zaterdag 7 juni gehouden wordt op de Alteveerstraat van Hoogeveen.

Komende week zullen op diverse locaties in en om Hoogeveen folders verspreid worden over dit evenement.

Voor meer nieuws verwijst de organisatie u naar de website: www.112daghoogeveen.nl



bron : http://www.regiohoogeveen.nl/news/8713/Spectaculaire-opening-112-dag-.html


Citaat
112-dag krijgt spectaculaire opening
maandag 19 mei 13:38
HOOGEVEEN – De tweede 112-dag staat voor de deur. Zaterdag 7 juni wordt het evenement weer gehouden en het belooft een spectaculair en vooral interactief evenement te worden. De opening vindt om 13.00 uur plaats op de Hoogeveensche Vaart, ter hoogte van het Alteveer-viaduct. Daar wordt een spectaculaire reddingsactie in scčne gezet, waar diverse hulpinstanties aan meewerken.

Zo worden er speedboten ingezet van de reddingsbrigade Drachten. Deze kan een snelheid van 50 kilometer per uur halen en zal dat op de 112-dag demonstreren. Verder zijn er een reddingsboot uit IJmuiden, een ambulanceboot uit Sneek, brandweerlieden, politieagenten en medewerkers van de ambulancedienst van Hoogeveen. Er wordt ook samengewerkt met de GHOR (de Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen) en er doen zo’n veertig ‘slachtoffers’, zogenaamde lotuspatiënten, mee aan de demonstratie. Ook de traumahelikopter is aanwezig en kan na afloop bezichtigd worden.
Op de 112-dag worden demonstraties gegeven door verschillende instanties. Er wordt medewerking verleend door Veilig Verkeer Nederland, KLPD, VOA (Verkeers Ongevallen Analyse), politie, politiehonden, ambulancedienst, brandweer en Koninklijke Landmacht. Vanaf 13.45 uur kunnen belangstellenden een rondvaart maken met de speedboten van de reddingsbrigade van Drachten. Tevens komt het team van het populaire televisieprogramma Blik op de Weg naar Hoogeveen om opnames te maken voor het onderdeel De Praatpaal. Het publiek kan de camera-auto van het programma bezichtigen. Ook voor kinderen is er deze dag van alles te zien en te doen.
De organisatie van de 112-dag bestaat uit Rob Pot, chauffeur UMCG ambulancezorg Hoogeveen, Henk ten Cate, werkzaam in de keuken van ziekenhuis Bethesda en lid van de brandweer Hoogeveen, Henk Jan Veld, werkzaam op de afdeling Veiligheid van de gemeente Hoogeveen en lid van de brandweer Hoogeveen en Roy Velthuys, verpleegkundige bij de UMCG ambulancezorg Hoogeveen. Ook brandweer, ambulancedienst, Koninklijke Marechaussee en de politie zijn bij de voorbereidingen betrokken.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2008, 12:18:37
Heb een late dienst die dag, even kijken of ik die kan verzetten.

Gelukt... De 7e ben ik in Hoogeveen.  :)


hannob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2008, 15:56:02
Ken je daar een beetje veel krijgen pennen en stickers folder en zo ? want ik ben verzamelaar zie ook mijn website wie wil hannob.woelmuis.nl


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2008, 18:00:06
Ken je daar een beetje veel krijgen pennen en stickers folder en zo ? want ik ben verzamelaar zie ook mijn website wie wil hannob.woelmuis.nl

Krijgen weet ik niet kopen vaak wel. Ik zou zeggen kom een kijkje nemen en je merkt het wel.
Gelukt... De 7e ben ik in Hoogeveen.  :)

Aha dan meld ik je vast aan als vrijwilliger om te planken. hahahaha
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


hannob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2008, 20:33:57
Krijgen weet ik niet kopen vaak wel. Ik zou zeggen kom een kijkje nemen en je merkt het wel.
Aha dan meld ik je vast aan als vrijwilliger om te planken. hahahaha
Mischien ga ik er we heen