Ik dacht dat Gele reflectie alleen aan de zijkanten mocht.
Contour reflectie mag in pirincipe in elke kleur, behalve voor rood (waarom weet ik niet de onderbouwing kan ik nergens terug vinden).
Alleen blijf ik het raar vinden dat men wil minder reflectie maar men staat deze vorm toch toe, het word een wildgroei vind ik.
De ANWB is namelijk niet de eerste die dit heeft gedaan, de eerste auto's van Euromaster banden hadden dit ook. Die moesten het op last van een boete verwijderen omdat dit niet mocht. Het regeltje waar hun op gepakt zijn is "contourreflectie mag niet worden onderbroken behalve op plaatsen waar het niet anders kan" het laatste is het geval bij dueren ( die moeten open kunnen ) bij tautlintrailers ( op de zeilen zitten gespen die over de reflectie vallen ). Tevens was het zo dat contourreflectie alleen op de zijkanten en achter kant mocht en maar in 1 kleur.
Als ik de ANWB auto goed bekijk dan heeft hij tweeledige reflectie klasse 3 voor de contouren en klasse 2 op de zijkant. Over 1 ding kan ik makkelijk meepraten want daar heb ik zelf de boete ( in 2006 ) al voor gehad: de reclame, die mag niet. Die is afleiden tov het overige verkeer.
Nu was de boete dusdanig dat het niet opweegt tegen de reclame werking dus ja het is er nog steeds.
Maar goed de wet kan weer veranderd zijn dus dat verneem ik graag!!