ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 145774 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #120 Gepost op: 23 april 2011, 19:55:26
Dat plotselinge knipperen lijkt me verdomd irritant en afleidend voor het overige verkeer 's nachts ergens op de vluchtstrook. Zie je keurig en op tijd de alternerende verlichting en begint opeens die lichtbalk een paar keer te knipperen... handig bedacht uit veiligheidsoogpunt  :|

@ Lt. Col. Me: nog is nagekeken: Inderdaad, zodra er een wijziging, melding of meldkamer oproep naar de wegenwacht gedaan wordt, gaat bij de nieuwe lepel(caddy weet ik niet) de balk knipperen: alleen niet in het zwaailicht patron, maar links en rechts gelijktijdig, en ipv de 2rijen led's bij het zwaailicht ook maar 1 rij ervan. Er is dus wel overnagedacht, het lijkt dan of je 3 delige alternerende verlichting hebt; O:nder, fly-over én in de zwaaibalk. Wat dat aangaat was het oude systeem beter, met die breedtelichtjes op de fly-over!
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #121 Gepost op: 23 april 2011, 20:44:54
Het zou dan beter zijn als ze hem even 5sec aan laten in nachtstand. Mocht de balk dan aanstaan blijf je de flitsen wel goed zien.
Zo krijg je een beetje een idee als de contourverlichtingstand die ook in de balk zit als ik het goed heb :)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #122 Gepost op: 23 april 2011, 22:38:33
@ Lt. Col. Me: nog is nagekeken: Inderdaad, zodra er een wijziging, melding of meldkamer oproep naar de wegenwacht gedaan wordt, gaat bij de nieuwe lepel(caddy weet ik niet) de balk knipperen: alleen niet in het zwaailicht patron, maar links en rechts gelijktijdig, en ipv de 2rijen led's bij het zwaailicht ook maar 1 rij ervan. Er is dus wel overnagedacht, het lijkt dan of je 3 delige alternerende verlichting hebt; O:nder, fly-over én in de zwaaibalk. Wat dat aangaat was het oude systeem beter, met die breedtelichtjes op de fly-over!
Ik snap de bedoeling, maar ik blijf het een vreemde oplossing vinden. Dat er een informatieve functie is voor de wegenwachter lijkt me duidelijk, maar Jan Modaal in zijn Opel Astra die met 120 km/u voorbij snort weet dat niet, en die schrikt zich misschien een hoedje omdat hij 30 meter voor zich opeens een zwaaibalk ziet knipperen die het alle 500 meters daarvoor nog niet deed. En met de huidige mogelijkheden aan smart phones en ipads (en vergelijkbare "rommel") is er vast een minder opvallend alternatief waar Jan Modaal niet van schrikt. Nou ja, er is kennelijk over nagedacht. In elk geval bedankt voor het nakijken!

Verder nog een vraagje: de witte "pijl" op de zijkant reflecteert dus niet in het donker als ik je foto's goed bekijk?
De gele pijl is inderdaad klasse C reflectiemateriaal gezien je foto, daarmee ga je er stevig op vooruit ten opzichte van de reflecterende folie die normaal wordt gebruikt!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #123 Gepost op: 23 april 2011, 22:52:48
De keuze voor de kleuren welke reflecteren heeft denk ik ook te maken met de regels voor contourmarkering. Wit voor, rood achter en geel mag overal?
Of haal ik de kleuren nu door elkaar? :D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 23 april 2011, 23:05:14
De keuze voor de kleuren welke reflecteren heeft denk ik ook te maken met de regels voor contourmarkering. Wit voor, rood achter en geel mag overal?
Of haal ik de kleuren nu door elkaar? :D
Ik dacht dat Gele reflectie alleen aan de zijkanten mocht.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #125 Gepost op: 24 april 2011, 09:25:41
Ik dacht dat Gele reflectie alleen aan de zijkanten mocht.

Contour reflectie mag in pirincipe in elke kleur, behalve voor rood (waarom weet ik niet de onderbouwing kan ik nergens terug vinden).

Alleen blijf ik het raar vinden dat men wil minder reflectie maar men staat deze vorm toch toe, het word een wildgroei vind ik.

De ANWB is namelijk niet de eerste die dit heeft gedaan, de eerste auto's van Euromaster banden hadden dit ook. Die moesten het op last van een boete verwijderen omdat dit niet mocht. Het regeltje waar hun op gepakt zijn is "contourreflectie mag niet worden onderbroken behalve op plaatsen waar het niet anders kan" het laatste is het geval bij dueren ( die moeten open kunnen ) bij tautlintrailers ( op de zeilen zitten gespen die over de reflectie vallen ). Tevens was het zo dat contourreflectie alleen op de zijkanten en achter kant mocht en maar in 1 kleur.

Als ik de ANWB auto goed bekijk dan heeft hij tweeledige reflectie klasse 3 voor de contouren en klasse 2 op de zijkant. Over 1 ding kan ik makkelijk meepraten want daar heb ik zelf de boete ( in 2006 ) al voor gehad: de reclame, die mag niet. Die is afleiden tov het overige verkeer.
Nu was de boete dusdanig dat het niet opweegt tegen de reclame werking dus ja het is er nog steeds.

Maar goed de wet kan weer veranderd zijn dus dat verneem ik graag!!
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #126 Gepost op: 8 mei 2011, 23:01:30
Alvast wat kiekjes van het multifunctionele voertuig zoals ook op de RAI te zien was:





De 1e afgeleverde voertuigen gaan de proef draaien om en nabij Naarden. Het is de bedoeling dat de wegenwacht de wachttijd voor de klant kan verkorten wanneer de pechtauto op transport moet. Korte afstandsritten kunnen zelf gereden worden. Het is niet de bedoeling dat deze voertuigen gebruikt gaan worden om veilig te stellen.
Het assortiment aan onderdelen en gereedschap in deze multifunctionele voertuigen is hetzelfde als in de Touran uitvoering, ook al lijkt dit niet zo.. O0
Van de week toevallig al een voertuig zo gesleept zien worden. Viel mij wel op dat er nog een Hella OWS op het dak zat. Dus niet elk nieuw voertuig gaat naar de LED lichtbalk..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 8 mei 2011, 23:18:55
Zo'n LED lichtbalk op de voertuigen vind ik persoonlijk ook veel mooier staan.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #128 Gepost op: 17 mei 2011, 23:15:59
Alvast wat kiekjes van het multifunctionele voertuig zoals ook op de RAI te zien was:





De 1e afgeleverde voertuigen gaan de proef draaien om en nabij Naarden. Het is de bedoeling dat de wegenwacht de wachttijd voor de klant kan verkorten wanneer de pechtauto op transport moet. Korte afstandsritten kunnen zelf gereden worden. Het is niet de bedoeling dat deze voertuigen gebruikt gaan worden om veilig te stellen.
Het assortiment aan onderdelen en gereedschap in deze multifunctionele voertuigen is hetzelfde als in de Touran uitvoering, ook al lijkt dit niet zo.. O0

Vanaf 2.30:
Jubileum Wegenwacht 65 jaar


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #129 Gepost op: 17 mei 2011, 23:33:38
tja.. dit is mijn favoriet..  (had gedacht dat die er wel bij zal staan.. lol)