ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 145770 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #130 Gepost op: 18 mei 2011, 11:12:16
die heb ik wel..maar vond ik niet zo gepast 8)
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #131 Gepost op: 18 mei 2011, 11:14:32
Ik snap de bedoeling, maar ik blijf het een vreemde oplossing vinden. Dat er een informatieve functie is voor de wegenwachter lijkt me duidelijk, maar Jan Modaal in zijn Opel Astra die met 120 km/u voorbij snort weet dat niet, en die schrikt zich misschien een hoedje omdat hij 30 meter voor zich opeens een zwaaibalk ziet knipperen die het alle 500 meters daarvoor nog niet deed. En met de huidige mogelijkheden aan smart phones en ipads (en vergelijkbare "rommel") is er vast een minder opvallend alternatief waar Jan Modaal niet van schrikt. Nou ja, er is kennelijk over nagedacht. In elk geval bedankt voor het nakijken!

Verder nog een vraagje: de witte "pijl" op de zijkant reflecteert dus niet in het donker als ik je foto's goed bekijk?
De gele pijl is inderdaad klasse C reflectiemateriaal gezien je foto, daarmee ga je er stevig op vooruit ten opzichte van de reflecterende folie die normaal wordt gebruikt!

Ik mag vanmiddag de ruit van Rotterdam weer onveilig gaan maken >:D en zal vanavond in het donker nog eens een foto schieten ervan, en goed kijken
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #132 Gepost op: 29 mei 2011, 20:29:42
WItte pijl reflecteerd niet:-)

Upcoming: Caddy electrisch aangedreven



Wegenwacht introduceert elektrische WW auto
Elektrische Caddy straks operationeel op Schiphol
Binnenkort zal de eerste volledig elektrische wegenwachtauto aan zijn dienst beginnen. Dan zal een zoemende Volkswagen Caddy op Schiphol zijn eerste rondjes maken. Voorlopig is deze inzet nog experimenteel.

Er is gekozen voor een Caddy omdat de Wegenwacht al lang ervaring heeft met dit model Volkswagen. Zo hoeft er niet teveel te worden aangepast aan de inrichting van het interieur. Onderhuids is er wel veel veranderd. Zo is de dieselmotor eruit gelepeld om plaats te maken voor een elektromotor en een converter. En waar normaal gesproken de uitlaat en de brandstoftank zitten, vind je nu accupakketten. Om het laadvermogen op peil te houden, zijn er nog aanpassingen verricht aan het onderstel. Voorts kan deze wegenwachtauto ook sleephulp verlenen.

Schiphol
Deze elektrische wegenwachtauto wordt ingezet op Schiphol. Daar wordt gemiddeld 100 kilometer per dienst gereden. En omdat de actieradius van deze Caddy 180 kilometer bedraagt, is er nauwelijks risico dat het hulpvoertuig stil komt te staan. De Wegenwacht heeft zijn eigen plekje op parkeerplaats P3 waar de Caddy weer kan worden opgeladen. Het is de bedoeling om de luchthaven op termijn geheel elektrisch te bedienen. Als het experiment slaagt, is het niet uitgesloten dat de Wegenwacht in de toekomst ook in stedelijke gebieden met elektrische voertuigen zal patrouilleren. Want ook na 65 jaar blijft de Wegenwacht met z'n tijd meegaan.

Bron: www.anwb.nl
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 30 mei 2011, 13:21:29
Jullie zijn wel enorm bezig met innovatie zeg, leuk om te zien!

Groeten, Ruud


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #134 Gepost op: 30 mei 2011, 18:00:08
ik zeg altijd: stilstand is achteruitgaan O0
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #135 Gepost op: 3 augustus 2011, 10:33:28
Eindelijk zo'n caddy op de foto gekregen..

ANWB Wegenwacht
Merk en type: VW Caddy
Wagenparknummer: 997
Kenteken: 5-VHB-94


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #136 Gepost op: 3 augustus 2011, 17:06:35
Eindelijk zo'n caddy op de foto gekregen..

En toch verwachten we hier een hogere kwaliteit foto's, bij voorkeur géén telefoon foto's of foto's met een (te) hoge ISO-waarde dus  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #137 Gepost op: 3 augustus 2011, 19:29:54
En toch verwachten we hier een hogere kwaliteit foto's, bij voorkeur géén telefoon foto's of foto's met een (te) hoge ISO-waarde dus  ;)
Gelukkig dat een mod het keer meld, vindt die foto's in het Touran topic ook niet echt... :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #138 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:19:30
Gelukkig dat een mod het keer meld, vindt die foto's in het Touran topic ook niet echt... :-\

Klopt, daar we steeds meer richting kwaliteit in plaats van kwantiteit gaan zou het zomaar eens kunnen gaan gebeuren dat dergelijke foto's in de toekomst verdwijnen uit dergelijke topic's
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #139 Gepost op: 6 augustus 2011, 11:45:37
Zal vanmiddag zelf (als ik er erg in heb) een paar foto's schieten, nieuw is ook dat de caddy niet meer de frontflitser in de grill heeft zitten, maar achter de voorruit O0
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v