Grote brand loods met houtskool - Bad Bentheim 24-04-2008

Auteur Topic: Grote brand loods met houtskool - Bad Bentheim 24-04-2008  (gelezen 10367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Alle rode slangen zijn NL neem ik aan? Hebben ze in Duitsland geen grote watersystemen ?
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
De rode slangen, de 150 mm's althans, zijn inderdaad Nederlands.

De Duitse brandweer kent wel het grootschalig watertransport zoals wij dat kennen maar het is maar bij een beperkt aantal korpsen beschikbaar. Het gaat dan vooral om grote steden zoals Duisburg. Voor het grote deel zijn onze Duitse collega's dus afhankelijk van de 3 duimers of zoals zij dat noemen B-Schlauch. Daarom komt het de laatste tijd wel vaker voor dat er in de grensstreek dankbaar gebruik wordt gemaakt van onze BZK-dompelpompen en bijbehorende slangen. De 150 mm. slangen noemen ze in Duitsland overigens F-Schlauch.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Houtskool en briketten dat zal nog wel een tijd duren voordat dit gedooft is   ???.
Mogen we ook komen bbq ?  ;)

groet Nico_B
Groet Nico_B


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Volgens een Duitse brandweerman ter plaatse zou het nog een week duren voordat het zaakje was geblust. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Morgen wordt het goed weer om te bbq 8) 8)
Groet Nico_B


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Hierbij nog even een aantal afbeeldingen van een Wechselladerfahrzeug (WLF) en de Abrollbehalter-HFS (AB-HFS) van Feuerwehr Duisburg. Zoals je kunt zien lijkt het Duitse systeem verdacht veel op onze BZK-dompelpompen. Dat is op zich niet zo vreemd want de Duitse HFS pompen komen gewoon van Kuiken Hytrans in Lemmer.

Feuerwehr Duisburg gebruikt wel een grotere haakarmbak zodat er naast de armaturen ook 2000 meter F-Schlauch (150 mm.) mee kan worden genomen. Bijzonder is ook dat ze het slangopneemapparaat mee nemen in dezelfde haakarmbak. In verband met het hoge gewicht van de container wordt er een 15 tons 8x8 haakarmchassis van MAN gebruikt voor het transport.

  
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Ik heb vanavond nog een paar foto`s gemaakt :)











OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Erg mooie foto's!


henk54

  • ex kmar fut
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Mooie foto's kmarfan.
Henk54


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!