(ON) logica Kazernevolgorde tabel Regio Utrecht

Auteur Topic: (ON) logica Kazernevolgorde tabel Regio Utrecht  (gelezen 2145 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Gepost op: 26 april 2008, 19:50:54
Vananvond een opmerkelijke uitruk gelezen:
Autobus in brand A12 Utrecht - Bunnik. 1e uitruk TS Utrecht Tolsteeg, 2e uitruk + ondersteuning: Watertank/HA post Leidse Rijn + 1 TS post VLEUTEN???

18:13:16 26-04-08 9 G BRAN P 1 VOERTUIGBRAND PKP BST A12 R - DE FORTEN BNK Texaco BUNNIK (voertuig: autobus) Eenh: UTR038 UTR757 VLT713  
804261813160708516      0708516 BRW Utrecht-Vleuten ( TS-713 )
804261813160708515      0708515 BRW Utrecht-Vleuten ( Postalarm )
804261813160708513      0708513 BRW Utrecht-Vleuten ( TS-713 )
804261813160708511      0708511 BRW Utrecht-Vleuten ( Blusgroep 1 )
804261813160708470      0708470 BRW Utrecht ( Kazernealarm Leidsche Rijn )
804261813160708464      0708464 BRW Utrecht-Oost ( Post Voordorp HA-757 )
804261813160708441      0708441 BRW Utrecht-Stad ( OvD )
804261813160706001      0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )
804261807110708443

18:07:11 26-04-08 9 G BRAN P 1 VOERTUIGBRAND PKP BST A12 R - DE FORTEN BNK Texaco BUNNIK Eenh: UTR802  
804261807110708443      0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
804261807110708442      0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
804261807110706001      0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )

Na even Googelen kom ik tot een rijafstand voor de TS post Vleuten van 18 km!
De posten Houten (7 km) , Bunnik (9 km) Niewegein Nrd (13 km) zijn beduidend dichterbij. En niet bezig met een inzet.

Ook vorige week tijdens de grote brand in Utrecht stad (Kids City) werd de post de Meern (westkant Utrecht) gealarmeerd voor een beknelling op de Biltsestraatweg Oostkant Utrecht en 13 km rijden) Post de Bilt zit op een steenworp afstand (3 - 4 km)
Ook vorig jaar bij een grote brand op (werkelijk) de grens Utrecht / de Bilt werd van allers gealarmeerd maar de Bilt en Bilthoven niet????

En hier gaat het om de 1e inzet en opschaling. Voor aflossing zou dat nog verklaarbaar zijn. Je zult maar bekneld zitten of je spulletje zien afbranden.

Wie weet de logica van deze volgorde of is dit een vorm van EIGEN VOLK EERST??

Groet, J.




Erik_vliegman

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2008, 20:19:59
Beste J of jan gezien je naam janbrw  ;D

Ben niet zo bekend met de regio waar je het over hebt laat ik daat voorop stellen  O0

Ik weet dat een kazernevolgorde tabel (kvt) niet alleen te maken heeft met rijafstanden.
Een kvt wordt opgebouwd aan de hand van verschillende gegevens.

De opkomsttijd ( tijd die vrijwilligers of beroeps nodig hebben ) voor vrijwilligers zal die hoger liggen dan een beroepsbezetting.
en vervolgens gaat men kijken naar de rijtijd.

Voor die rijtijd wordt er ook weer naar veschillende zaken gekeken welke wegen moet men over en welke gemiddelde snelheid kan men daar halen.
Op een weg waar veel drempels liggen ligt die lager dan een rechte weg zonder, een drempel in de route betekend toch al gauw 13 tot 14 seconden verlies aan rijtijd.

Ik denk dat men binnen brandweer nederland inmiddels al wel het stadium eigen volk eerst gepasseerd is denk dat iedereen wel zo denkt die gene die het snelste hulp kan bieden gaat er naar toe ( althans dat mag ik hopen anno 2008  :) )

als ik onderstaand voorbeeld gebruik
Ook vorige week tijdens de grote brand in Utrecht stad (Kids City) werd de post de Meern (westkant Utrecht) gealarmeerd voor een beknelling op de Biltsestraatweg Oostkant Utrecht en 13 km rijden) Post de Bilt zit op een steenworp afstand (3 - 4 km

en de meern een beroepspost is en de bilt een vrijwilligerskorps dan heb je toch al gauw te maken met 5 tot 6 minuten opkomsttijd voor de bilt met een haalbare gemiddelde snelheid op de route van een 65 tot 70 km per uur  kan de meern in die tijd toch al gauw een km of 6 tot 7 afleggen.

daarnaast kan het ook zo zijn dat een korps er niet is :-)

wat niet wil zeggen dat het ook klopt dat hun er heen zijn gegaan daar kan ik niet over oordelen


fire man

  • chauffeur incident bestrijder industriel sbb lid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2008, 20:34:53
Beste J of jan gezien je naam janbrw  ;D

Ben niet zo bekend met de regio waar je het over hebt laat ik daat voorop stellen  O0

Ik weet dat een kazernevolgorde tabel (kvt) niet alleen te maken heeft met rijafstanden.
Een kvt wordt opgebouwd aan de hand van verschillende gegevens.

De opkomsttijd ( tijd die vrijwilligers of beroeps nodig hebben ) voor vrijwilligers zal die hoger liggen dan een beroepsbezetting.
en vervolgens gaat men kijken naar de rijtijd.

Voor die rijtijd wordt er ook weer naar veschillende zaken gekeken welke wegen moet men over en welke gemiddelde snelheid kan men daar halen.
Op een weg waar veel drempels liggen ligt die lager dan een rechte weg zonder, een drempel in de route betekend toch al gauw 13 tot 14 seconden verlies aan rijtijd.

Ik denk dat men binnen brandweer nederland inmiddels al wel het stadium eigen volk eerst gepasseerd is denk dat iedereen wel zo denkt die gene die het snelste hulp kan bieden gaat er naar toe ( althans dat mag ik hopen anno 2008  :) )

als ik onderstaand voorbeeld gebruik
Ook vorige week tijdens de grote brand in Utrecht stad (Kids City) werd de post de Meern (westkant Utrecht) gealarmeerd voor een beknelling op de Biltsestraatweg Oostkant Utrecht en 13 km rijden) Post de Bilt zit op een steenworp afstand (3 - 4 km

en de meern een beroepspost is en de bilt een vrijwilligerskorps dan heb je toch al gauw te maken met 5 tot 6 minuten opkomsttijd voor de bilt met een haalbare gemiddelde snelheid op de route van een 65 tot 70 km per uur  kan de meern in die tijd toch al gauw een km of 6 tot 7 afleggen.

daarnaast kan het ook zo zijn dat een korps er niet is :-)

wat niet wil zeggen dat het ook klopt dat hun er heen zijn gegaan daar kan ik niet over oordelen



Hallo even een korte uiltleg

Allereerst in de Meern geen beroeps post maar een vrijwilligers post  op de melding  beknelling  is eerst bilthoven gaan rijden die zaten voor herbezetting op post Oost en de meern is er bij geroepen voor extra materiaal wat uiteindelijk niet nodig was .

Over de uitruk van vanafond is ook niks aan te merken als je kijkt naar wat er op geroepen is klopt dit gewoon want Vleuten heeft namelijk binnen de gemeente Utrecht het specialisme watercontainers/aanhangers   vleuten is opgeroepen om de watercontainer naar de snelweg te brengen hier zit namelijk een watertank in van 7000 liter  deze container(UTR038) hebben ze op voorzorg opgeroepen in verband met de waterwining en omdat het en touring bus betrof  .
het viel uiteindelijk wel mee  aan de bus was niks te zien ben nog even terplaatse geweets en alleen de TAS802 stond er

Over de brand op de rand van de Bilt weet ik niet hoe het zit
voor aanvullingen of dingen die niet kloppen graag verbeteren
groetjes Dave


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2008, 21:57:50
OK, Wie op welke post zat tijdens de beknelling is me nu duidelijk, bedankt. Dat een specialisme door een bepaalde post wordt uitgevoerd is ook logisch maar de WTH staat niet op post Vleuten als ik het goed lees, en voor de HA werd post Oost opgeroepen. De reden dat de 2e uitruk een WTH moet zijn op grote(re) afstand en geen extra TS om snel extra water achter de hand te hebben, totdat de WTH er is ,kan ik nog niet duidelijk krijgen. Ook de opschaling bij de grote brand die genoemd is komt nog niet logisch over. Maar bedankt voor alle info.
J.