Het blijkt dus wel dat de meningen zijn verdeeld.
Ik wil wel graag nog iets duidelijk maken. Wanneer mensen het initiatief nemen om Nederland veiliger te maken, vind ik dat alleen maar lovenswaardig. Ik vind het echter erg jammer dat het nodig is. De overheid zou de gaten die nu worden opgevuld, zèlf moeten opvullen met organisaties die zij daarvoor verantwoordelijk heeft gemaakt. Dat zou de uniformiteit en kwaliteit ten goede komen.
Natuurlijk maakt het een burger niet zoveel uit door wie die geholpen word, zolang de hulp maar goed is. Maar daarover maak ik mij zorgen. Een ander team dan een SIGMA, is niet betrokken bij de preparatie en de oefeningen in een Geneeskundige Combinatie. Dat is nu precies de kracht van die GNK-C, en daarvoor is het ook bedacht. Maar ook wanneer ik vanuit Leeuwarden met het SIGMA uitruk naar Assen, kan ik een ALS-koffer uit de combinatie van Assen pakken en daarmee zo mijn werk doen omdat de koffer hetzelfde is.
Wanneer dus blijkt dat er gaten vallen in een regio, wil ik graag dat die door het GHOR met een SIGMA worden opgevuld. De overheid zou daartoe de andere verenigingen moeten boycotten. Het wordt anders een woud van diensten, waarin op laatst niemand meer weet wat de ander kan en mag, en dan zijn we terug bij af.
Groeten van Michel