Wildgroei

Auteur Topic: Wildgroei  (gelezen 16228 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 8 november 2003, 18:36:44
Nee, geen beroepsdienst, vrijwilligerbasis ongeveer vergelijkbaar met brandweer of knrm vrijwilligers.

Er word nog wel over gebraindstormd, Maar in het buitenland zijn dit soort teams erg gebruikelijk..

Een site voor amerika  R.I.T. is. http://www.rapidintervention.com

Bedenk dat bijna alles op het gebied voor calamiteiten response altijd daar via de brandweer word georganiseerd inclusief de medische hulp en ambulancezorg..


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2003, 23:55:46
Maar wat wil je dan of wat verandert er dan?

Christian


Berend32

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2003, 21:33:33
Als die mensen ook gewoonde  HOC opleiding hebben gehad  zou er  geen verschil moeten zijn  en zouden ze  wat mij betreft gewoon een SIGMA  team moeten heten


[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 20 december 2003, 18:37:56
Helemaal gelijk, maar blijkbaar te simpel om goed gevonden te worden


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2003, 18:45:08
Mensen,

Al die regionale initiatieven zijn natuurlijk het feit dat er binnen hulpverlenend nederland iets fout loopt. Zowel lokaal als regionaal als landelijk. Er zijn dus gaten in de hulpverlening. Dat zal niemand ontkennen. Maar de overheid heeft als streven om deze lokale/regionale initiatieven (bijvoorbeeld First Responders) niet te erkennen. De reden hiervoor weet ik niet maar ik kan mij zo voorstellen om inderdaad deze "wildgroei" tegen te gaan. Aan de ene kant geef ik ze gelijk maar ze doen schijnbaar zelf geen initiatieven om deze blinde vlekken op te lossen..althans...niet zichtbaar.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2003, 18:57:39
In de medische zorg (het management) gaat het steeds meer om pa's centjes i.p.v. patientjes.  :(
Foute ontwikkeling gefinancieerd met onze belastingcenten.
Door al deze verschillende organisaties kun je het als gewoon burger echt niet meer volgen.
Straks nog een SHIT-team voor de plantaardige verdoving? lijkt me een gat in de markt  ;D

Kees


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2003, 19:02:35
Waarommoet je het als gewone burger volgen dan... Mijn inziens ligt het zwaartepunt bij de hulpverleners..dat die onderscheid kunnen maken in taken en disciplines. Voor de burger geldt namelijkmaar 1 ding..geholpen worden !!


Michel

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 december 2003, 12:44:30
Het blijkt dus wel dat de meningen zijn verdeeld.

Ik wil wel graag nog iets duidelijk maken. Wanneer mensen het initiatief nemen om Nederland veiliger te maken, vind ik dat alleen maar lovenswaardig. Ik vind het echter erg jammer dat het nodig is. De overheid zou de gaten die nu worden opgevuld, zèlf moeten opvullen met organisaties die zij daarvoor verantwoordelijk heeft gemaakt. Dat zou de uniformiteit en kwaliteit ten goede komen.
Natuurlijk maakt het een burger niet zoveel uit door wie die geholpen word, zolang de hulp maar goed is. Maar daarover maak ik mij zorgen. Een ander team dan een SIGMA, is niet betrokken bij de preparatie en de oefeningen in een Geneeskundige Combinatie. Dat is nu precies de kracht van die GNK-C, en daarvoor is het ook bedacht. Maar ook wanneer ik vanuit Leeuwarden met het SIGMA uitruk naar Assen, kan ik een ALS-koffer uit de combinatie van Assen pakken en daarmee zo mijn werk doen omdat de koffer hetzelfde is.
Wanneer dus blijkt dat er gaten vallen in een regio, wil ik graag dat die door het GHOR met een SIGMA worden opgevuld. De overheid zou daartoe de andere verenigingen moeten boycotten. Het wordt anders een woud van diensten, waarin op laatst niemand meer weet wat de ander kan en mag, en dan zijn we terug bij af.

Groeten van Michel


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 21 december 2003, 13:16:49
Het is al net als bij de politie. Alles exclusief claimen en het vervolgens niet kunnen uitvoeren.

Ojé, er springen er anderen in het gat, dat mag niet, schande!!! >:(

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 21 december 2003, 18:08:28
Precies wat ik bedoel Michel, heel fijn dat er zoveel mensen en organisaties met goede bedoelingen zijn maar dit is zeer zeker niet altijd de beste oplossing.

Kees