De EHBO'er was de voorbijganger die met de brandhaspels aan de gang ging, maar wat nu gebreurd is dat de de voorbijganger voortaan in een zelf gebouwde brandweerauto rond rijdt heeft om branden te blussen en het belachelijk vindt dat de gemeente hem niet belt als er brand in de buurt is. Hij kan er immers sneller zijn dan de overgeorganiseerde brandweer.
EHBO'ers zijn waardevol omdat ze met velen zijn, zodat er altijd een in de buurt is als er een ongeval gebeurd.
Dat rechtvaardigt echter niet de conclusie dat een bepaalde EHBO'er sneller ter plaatse kan zijn.
De SIGMA moet in een uur operationeel zijn.
Dat is een reele tijd.
Hoe kunnen EHBO groepen waarborgen dat deze tijden aanzienlijk verkort worden, door hen in te zetten.
Nogmaals tijdens rampen blijven (toevallig) aanwezige EHBO'ers een bijzi\onder waardevolle, en vaak miskende, groep hulpverleners.
Ik vind het altijd sneu als je het standpunt van de "tegenspeler" in het extreme moet trekken om je gelijk te halen. Rondrijden met slangehaspels
Nee, we hadden het over gaten. Als de brandweer iets goed kan dan is het rondrijden met slangetjes. Daar zit dus geen probleem. Te doen alsof ik dat zou willen maakt mij dus belachelijk. Maar om alle misverstand uit te sluiten over hoe ik daar over denk: ik ben ook niet voor het rondrijden met slangehaspels.
Zo nu dit uit de wereld is verder over het onderwerp en ik zal proberen wat duidelijker te zijn:
Als er gaten vallen wil het zeggen dat er dingen niet gedaan worden die wel gedaan zouden moeten worden.
Daar is iedereen het over eens, toch?
Er zijn dan kennelijk instanties die het zouden moeten doen, maar die doen het niet, want anders waren het geen gaten, toch?
En waar we dus over van mening verschillen is dat ik vind dat burgers die het initiatief nemen om dat te doen wat na gelaten wordt en anders dus niet gebeurd (o wat lekker duidelijk) gehuldigd dienen te worden.
En anderen vinden dat ze juist afgeschoten moeten worden, want ze verstoren de georganiseerde structuur.
Henk