Wildgroei

Auteur Topic: Wildgroei  (gelezen 16219 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #80 Gepost op: 22 december 2004, 12:37:14
Joh, ik doe een kleine voorspelling..

Ik denk dat de sigma binnenkort weer door de GHOR worden omgevormd. en dat diverse first responder initiatieven wel eens wat verder uitgebouwd kunnen worden..

De overheid heeft duidelijk gezegd, dat de gewone burger grotendeels zelf weerbaarder en verantwoordelijk gemaakt moet worden voor calamiteiten.. En de burger moet niet meer volledig afhankelijk moet zijn van de door de overheid georganiseerde hulpverlening.
Dus we gaan starten met een homeland-security programma zoals in de states en vele landen om ons heen ook worden georganiseerd..

Op Urk is er een firstresponder team, die ook ingezet worden bij rampen en vaak in het rampterrein zelf bezig is, en de SIGMA worden dat gebruikt op het rand van het rampterrein.

ik ben niet voor Wildgroei, maar wel voor Maatwerk, en niet voor gestandaardiseerde logge inzetbare eenheden met hele trage opkomst tijden.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #81 Gepost op: 22 december 2004, 13:25:48
Ik denk dat dat ook precies is waar de Sigma's uiteindelijk (waarschijnlijk al vroeger dan later) aan ten onder zullen gaan. De vele regeltjes gaan ze uiteindelijk de das om doen. :(

Waar we het in een andere topic hebben over de stugheid in verbeteringen/vooruitgang, ligt hier denk ik het voorbeeld op straat. :-X


sigmash

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 22 december 2004, 18:49:08
Peter, ik ben het eens met je uitspraak


ik ben niet voor Wildgroei, maar wel voor Maatwerk, en niet voor gestandaardiseerde logge inzetbare eenheden met hele trage opkomst tijden.



Het is dan ook niet mijn mening dat de SIGMA af is, er valt nog veel te verbeteren op het vlak van de grootschalige spoedeisende medische hulp. Ik zou er ook geen enkele moeite mee hebben vaker en voor kleinere dingen te worden in gezet, als bv first responder in eigen gemeente. Graag zelfs. Goed voor de ervaring en de motivatie. Maatwerk is prima, maar mag mijnsinziens niet ten koste gaan van de herkenbaarheid en mulitdisiplinair weten wat je aan elkaar hebt, dan wordt het wildgroei. Volgens mij kunnen wij op dit punt heel wat leren van onze vrienden in "het rood" Hier wordt ook zowel een dagelijke plaatselijke behoefte ingevuld en daarnaast een regionale rampenbestrijdings taak vervuld. Ik ben dus benieuwd wat de toekomst ons brengt.


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #83 Gepost op: 22 december 2004, 20:25:36
Peter, ik ben het eens met je uitspraak



Het is dan ook niet mijn mening dat de SIGMA af is, er valt nog veel te verbeteren op het vlak van de grootschalige spoedeisende medische hulp. Ik zou er ook geen enkele moeite mee hebben vaker en voor kleinere dingen te worden in gezet, als bv first responder in eigen gemeente. Graag zelfs. Goed voor de ervaring en de motivatie. Maatwerk is prima, maar mag mijnsinziens niet ten koste gaan van de herkenbaarheid en mulitdisiplinair weten wat je aan elkaar hebt, dan wordt het wildgroei. Volgens mij kunnen wij op dit punt heel wat leren van onze vrienden in "het rood" Hier wordt ook zowel een dagelijke plaatselijke behoefte ingevuld en daarnaast een regionale rampenbestrijdings taak vervuld. Ik ben dus benieuwd wat de toekomst ons brengt.

ja...daar ben ik ook wel een voorstander van....
oproepen bij 6 gewonden of meer...
dat lijkt mij ook wel erg leuk...
maar......

dan kan het zijn dat wij wel 1x per dag worden gepiept....dat is dan haast niet meer te combineren met je vaste werk..(broodwinning..)

of.......................

ze moeten het beroeps sigma maken....
dan geef ik gelijk mijn baan op.....

maar..............

dat is weer niet te betalen....of het ziekenfons wordt erg duur ......


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #84 Gepost op: 22 december 2004, 21:25:20



ja...daar ben ik ook wel een voorstander van....
oproepen bij 6 gewonden of meer...
dat lijkt mij ook wel erg leuk...
maar......

dan kan het zijn dat wij wel 1x per dag worden gepiept....dat is dan haast niet meer te combineren met je vaste werk..(broodwinning..)

of.......................

ze moeten het beroeps sigma maken....
dan geef ik gelijk mijn baan op.....

maar..............

dat is weer niet te betalen....of het ziekenfons wordt erg duur ......


1 x per dag meer dan 6 gewonden tegelijk?

Waar is dat?  

Dat is 42 SO per week in één regio!

Henk


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #85 Gepost op: 22 december 2004, 21:36:40


1 x per dag meer dan 6 gewonden tegelijk?

Waar is dat? 

Dat is 42 SO per week in één regio!

Henk



ik noem maar een getal.....

kan ook 1x per week maand...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #86 Gepost op: 22 december 2004, 23:20:12


ik noem maar een getal.....

kan ook 1x per week maand...

1 x per maand... is dat nog wél te combineren met je vaste werk?  ;D  ;)

Henk