quote author=Dave link=board=12;threadid=2271;start=150#msg50758 date=1072226530]
Ik kan er niets aan doen, maar RedNed in de huidige form, kunnen ze wat mij betreft opdoeken! Je hebt er echt niets aan. Natuurlijk moet je een overkoepelend orgaan hebben. Ik zou dan ook voorstellen om IEDEREEN op het NTC te ontslaan en er goede prakijkmensen voor in de plaats aan te menen...
Je moet dan mischien wel helemaal opnieuw beginnen, maar dan kan je wel alles zo regelen, zoals het moet.
Het eerste is de erkenning door Biza als professionele hulpverlenings organisatie, met alle voor- en nadelen.
Daarna alle reddingsbrigades geheel uniform maken. Matriaal, kleding, opleiding etc. etc.
Dave
Dave,
Ik denk dat dat moeilijk is.
De reddingsbrigades werken namelijk met een omgekeerde hirarchische structuur. De leden bepalen wat het bestuur moet gaan doen (waar de brigade heen gaat). De brigades bepalen waar de bond heen gaat.
Het zou een stuk praktiser werken als RedNed een normale structuur zouden handhaven.
Ik zit zelf ook bij het RK. Daar werken ze wel met een normale structuur. Het landelijk bureau bepaald het landelijk beleid, de afdelingen vormen conform het landelijke beleid een afdelingsbeleid en de leden conformeren zich aan het afdelingsbeleid.
Echter zie ik wel grote tegenwerking vanuit de reddingsbrigades als RedNed zo wil gaan werken.
Een voorbeeld is de kleding. RedNed wil wel uniformeren maar moet dit voorzichtig aanpakken, daarom brengen ze een
advieskledinglijn uit.
Trouwens, welke brigades hebben al het kledingset van van Detemeyer? Hoe zijn de ervaringen?
Luke