Helemaal eens, Paul. Een Orthopeed of een welke arts dan ook, hoe je minder te leren over anatomie en bewegingsleer, En daarin kost training minder tijd dat een ehbo-er.
Maar het toepassen van de neutrale inline positie, toegepaste bewegingsleer, maatnemen van hulpmidden, volgorde van werken bij fixatie op een wervelplank. specifieke handelingen bij dwangstanden is iets wat je kan leren in een training hebben deze mensen niet in hun opleiding gehad..
Ik geef al 15 jaar les in omgaan met wervelletsel, en ik moet zeggen dat een iemand die een technisch beroep heeft gehad, sneller belangrijkse basis vaardigheden (fixatie) leert, onthoudt en na een bepaalde periode nog steeds weet dan een gemiddelde verpleegkundige uit het ziekenhuis.
Zeker als je de basis vaardigheden uit het klaslokaal haalt, en iemand op een schuine glibberige helling legt of de situatie zodanig verandert dat het zwaarte punt veranderd, zullen niet technische aangelegde personen extra training en oefen inspanning moeten plegen..
Verder denk ik dat veel eerste hulpverleners de functie van een nekkraag verkeerd inschatten..