mobile telefoon

Auteur Topic: mobile telefoon  (gelezen 2216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Gepost op: 6 mei 2008, 21:37:40
Beste lezers ik heb zojuist een topic gelezen over het gebruik van analoge portofoons/mobilofoons,dit zou weer steeds meer worden gebruikt omdat sommige korpsen niet tevreden zij over het gebruik van c2000.Of dit nu juist is of niet maar dat laat ik aan de gebruikers over
Nu heb ik misschien een tip voor jullie.veel hulpverleners zijn in het bezit van een mobile telefoon,bij een beetje nieuw model zit de functie van push to talk en volgens mij is dat om groepsgesprekken te voeren (wel aanmelden bij de provider)mogelijk een hulp middel voor als het c2000 netwerk niet of niet goed fuktioneerd,Met name de brandweer heeft nogal eens ondehoud aan het p2000 meldsysteem




Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2008, 22:30:09
bij een beetje nieuw model zit de functie van push to talk en volgens mij is dat om groepsgesprekken te voeren (wel aanmelden bij de provider)

Heb je dat al eens uitgeprobeerd met een willekeurige GSM?   ;)
Alleen KPN heeft een dienst met de naam 'Push2Talk' i.c.m. met één type GSM. Werkt dus niet i.c.m. de gangbare GSM's zoals Nokia, SE, Motorola, enz.

Met name de brandweer heeft nogal eens ondehoud aan het p2000 meldsysteem

Nogal eens?    ???


Franc


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2008, 23:40:18
C2000 werkt.
Maar 9 van de 10 "klagers" weten niet hoe ze met de apparatuur om moeten gaan, dát is de fout en niet het systeem.


Glenn2

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2008, 13:55:32
Probleem bij digitale verbindingen is dat je iets of goed hoort, of helemaal niet hoort. Bij het oude analoge systeem kwamen ook slechte verbindingen met ruis nog door, maar kon je wel verstaan wat er gezegd werd.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2008, 19:51:13
Zover ik op dit moment weet is het niet echt een succes en wordt het weinig gebruikt door bedrijven in Nederland.

Weet van de mensen die bij Group 4 Securicor ( G4S blauwe surveillance auto's ) op de surveillance zitten dat het een RAMPEN SYSTEEM is.

Het Push to talk systeem werkt alleen als je dicht bij elkaar in de buurt bent en dan nog is het hopeloos wat het verstaan van elkaar betreft, tevens heeft het bedrijf het normale GSM verhaal uitgeschakeld op haast alle diensttelefoons. Er in de regio Amsterdam maar een paar GSM's die kunnen bellen en de meerderheid heeft Push to talk. De meldkamer is wel met het toestel te bereiken maar de collega's niet.

En dat in het kader van de veiligheid.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen