Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 24117 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 11 mei 2008, 17:02:52
Heb jij altijd je identificatiepapieren bij je...?

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/05/art000001C8B3574501F3A1.html
Citaat
13:50 11 Mei 2008
Raadsels rond ongeluk Maastricht

Er is nog veel onduidelijk over het auto-ongeluk in Maastricht, waarbij gisteren drie mannen omkwamen. Een man van 21 raakte zwaargewond, maar hij is nog niet in staat om te getuigen.

De identificatie is een probleem, omdat de slachtoffers geen papieren bij zich hadden.
Ook zijn er geen vermisten die aan een van de signalementen voldoet.

De vier zaten in een auto die met hoge snelheid over de A2 reed en in de stad tegen een betonnen muur botste, mogelijk omdat de bestuurder de macht over het stuur verloor. Er zou een tweede auto bij het ongeluk betrokken zijn geweest. Vermoedelijk waren ze aan het racen.




Daanaan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2008, 17:07:46
Ik wel, het zit standaard in mijn portemennee.

Trouwens, hetzelfde probleem was er met het echtpaar in Utrecht. Dit echtpaar was aangereden, maar hadden geen identificatie bijzich. Uiteindelijk is de politie er dankzij een politiebericht achter gekomen wie het waren.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2008, 17:09:00
Heb mijn ID ook altijd in mijn portomonee zitten die ik doorgaans altijd mee heb. Alleen op vakantie wil ik hem nog wel eens vergeten(niet in het buitenland uiteraard).

Sam


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2008, 17:53:55
ID altijd (100%), rijbewijs als ik m'n camera bij mij heb (99%)


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2008, 18:24:24
Ik heb mijn identiteitskaart altijd bij me. Deze zit dan bij mijn scooterpapieren, in een jas/broekzak of in mijn portemonnee :)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2008, 18:25:17
Heb jij altijd je identificatiepapieren bij je...?

Altijd en overal.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2008, 18:41:08
Nooit.
Er geldt een toonplicht geen draagplicht.
De bevoegd ambtenaar moet de persoon in kwestie redelijkerwijs in staat stellen zijn identificatie te tonen.
Wat dan rederlijkerwijs is, moet de rechter echter nog uitmaken. Krijg je een ongeluk als boven omschreven, das dan pech hebben, maar ik heb genoeg vertrouwen in ons systeem dat ze er uiteindelijk ook wel achter komen wie ik ben (via tandarts gegevens, familie die je ineens mist, etc, etc)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2008, 19:02:53
Nooit.
Er geldt een toonplicht geen draagplicht.
De bevoegd ambtenaar moet de persoon in kwestie redelijkerwijs in staat stellen zijn identificatie te tonen.
Wat dan rederlijkerwijs is, moet de rechter echter nog uitmaken. Krijg je een ongeluk als boven omschreven, das dan pech hebben, maar ik heb genoeg vertrouwen in ons systeem dat ze er uiteindelijk ook wel achter komen wie ik ben (via tandarts gegevens, familie die je ineens mist, etc, etc)

Succes op het politiebureau!  O0 (Waar je twaalf uur kan zitten voor het vaststellen van je identiteit). Dan komt er nog geen rechter aan te pas hoor.

Ook fijn als je familie misschien pas na een week te horen krijgt dat je ergens in coma op een IC- bed ligt. Of dat ze je herkennen op tv.(Zeer recentelijk gebeurd bij een echtpaar in Odijk).

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/74746

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/74762

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/74803


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2008, 19:06:37
Succes op het politiebureau!  O0 (Waar je twaalf uur kan zitten voor het vaststellen van je identiteit). Dan komt er nog geen rechter aan te pas hoor.

Hij wordt nog leuker... Gewoon even je mond dichthouden en net doen of je de agenten niet begrijpt of onverstaanbaar NL spreken....

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D O0

http://www.dji.nl/main.asp?pid=253
Citaat
Detentieboten     

Op 1 september 2004 is de eerste detentieboot Reno in gebruik genomen. Met drie verdiepingen en een omvang van 12 bij 100 meter en biedt plaats aan 288 gedetineerden.
Voorheen was de Reno een hotelboot die als asielzoekerscentrum in Duitsland en door de COA als opvanglocatie in Woudrichem werd gebruikt.

Sinds 24 januari 2005 is de detentieboot Stockholm in gebruik en biedt plaats aan 472 gedetineerden. Deze boot heeft als omvang 26 bij 93 meter en is voorzien van drie etages. Is eigendom van een Britse exploitant en werd tijdens de Falkland-oorlog ingezet om Britse soldaten te huisvesten.

Illegale vreemdelingen
Van begin af aan verblijven er op beide detentieboten illegale vreemdelingen waarvan de politie bij aanhouding noch de nationaliteit noch de identiteit heeft kunnen vaststellen. Ook vanuit diverse inrichtingen van het gevangeniswezen naar de boten overgebracht.


Speciale voorzieningen
De Reno en de Stockholm zijn afgemeerd in de Rotterdamse 3de Merwedehaven. Voor de boten zijn aan wal speciale voorzieningen getroffen. Het zijn gesloten inrichtingen, waarvan de toegang beveiligd is. Binnen de omheining bevinden zich een portiersloge, luchtplaatsen, parkeer- en opslagruimtes.

Meerpersoonscellen
In de Reno verblijven vreemdelingen met zijn vieren in één cel. De Stockholm heeft cellen voor twee, vier en zes personen.
Zij slapen in stapelbedden en delen een douche, toilet, televisie en koffiezetapparaat. Elke twee dagen wordt er eten aangeleverd. Daarvoor beschikken ze ook over een koelkast en magnetron. Zo kunnen ze zelf over hun etenstijd beslissen.

Eigen hut
Vreemdelingen met ernstige problematiek, bijvoorbeeld psychiatrische stoornis, zware verslaving of HIV-besmetting verblijven in een eigen hut.

Geen gevangenisstraf
Vreemdelingen zitten op de boot geen gevangenisstraf uit, maar zijn in bewaring gesteld.

Nieuwe detentieboten
Op dit moment worden er twee nieuwe detentieboten gebouwd en afgemeerd in de Isaac Baarthaven te Zaandam. Beide detentieboten hebben een capaciteit van 288 plaatsen. In Dordrecht is in mei 2007 een detentieboot ingebruik genomen met een capaciteit van 496 plaatsen.

Maar als jij of vakantie bent voor 3 weken en er gebeurt wat met je.... Wil je dan dat de nabestaanden pas na 3 weken je gaan missen...


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2008, 21:51:07
ik heb die van mij altijd bij, (als ik m'n beurs bij heb, wat bijna altijd is  :P)

maar een vraagje, het heeft toch niet altijd nut als de slachtoffers een ID kaart bij hebben?  b.v. als er brand is geweest of zo zal dat plastike kaartje ook wel gesmolten zijn....