Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 24370 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 19 juni 2008, 17:42:21
Je naam staat ook op je bankpas, althans bij mij. Bij de extreme gevallen waarbij je niet meer te herkennen bent, heb je op het eerste moment ook niet veel aan een ID of bankpas.

Je hebt helemaal niets aan een bankpas bedoel je. Wie zegt dat die van jou is? Zoals ik al zei, je kan hem wel geleend hebben. Als ik de pas van mijn moeder of stiefvader meeneem is er geen enkele weg naar mijn echte identiteit. Daarnaast kan de politie met alleen een naam ook niet zo heel veel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 19 juni 2008, 17:49:45
Je naam staat ook op je bankpas, althans bij mij. Bij de extreme gevallen waarbij je niet meer te herkennen bent, heb je op het eerste moment ook niet veel aan een ID of bankpas. Een ID kan je natrekken, en een bankpas weer niet. Het is gewoon heel belangrijk om een ID-kaart om mee te hebben. Ben er de laatste tijd ook steeds meer op aan het letten.
Nuttig, zo'n forum! :)

Ja dat klopt, maar hoeveel mensen heten er geen De Vries ? Een ID kaart, daar kun je echt alles vanaf halen, alleen een naam daar heb je gewoon geen hol aan. Daarom vind ik de wet ID ook helemaal zo verkeerd niet!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2008, 15:55:50
Voor de gein mijn portefeuille eens omgedraaid.
En daar word je eigenlijk niet vrolijk van, een stapel pasjes en papierwerk. En dat allemaal omdat het moet.

Ik weet het, privacy en zo, maar ik zou het niet erg vinden om het gewoon allemaal op 1 pas te hebben.

Veel handiger.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 23 juli 2008, 15:36:55
Altijd een ID-kaart bij ikke

hocje en chaufje

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 28 juli 2008, 13:30:38
Ik heb achter in mijn taxi een tas staan met persoonlijke spullen, ze zullen moeten zoeken, maar er zitten wel alle papieren(paspoort, rijbewijs, taxipas en kentekenbewijs eigen wagen) legitimatie rode kruis, dus ze kunnen altijd wel mijn indentieteit vaststellen (uitgaande dat ik op dat moment daartoe niet in staat bent) Vorig jaar herfst, heb ik er een van een boom afgehaald, geconstateerd en de hulpdiensten info versterkt dat men niet meer hoefde te haasten, omdat het over was, en toen heeft men ook aan de papieren in de auto de ouders s'nachts kunnen benaderen met het slecht nieuwsbericht.
groetjes chauf.

lucasm

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 30 juli 2008, 12:39:52
Heb hem altijd bij me in mijn portomonnee :), ook al altijd voordat de indentificatie plicht kwam. is gewoon handig het bij je te hebben  O0

firefly112

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 31 juli 2008, 15:11:18
Altijd en overal!!
zelfs als ik even iets uit de auto ga halen :)

Kanarie

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 31 juli 2008, 15:26:45
Paspoort past niet in mijn portemonnee en mijn rijbewijs heb ik in een hoesje zodat dat geheel ook bijna net zo groot is als een portemonnee. Dus meestal heb ik 1 van beide bij me in de tas. Het gebeurt me alleen nog wel eens dat ik op pad ben met een andere tas dan waar ik voor het laatst mijn ID-bewijs in had gestopt. Ik hoop maar dat dat me geen problemen op gaat leveren, want ik baal er zelf al genoeg van. Net als dat je er op een gegeven moment achterkomt dat het licht van je fiets stuk is. Moet je je dan meteen de hele dag ziekmelden voor je werk? Of maar lopend over dat donkere fietspaadje ergens achteraf gaan? Ik wil geen boete en ik wil ook niet doodgereden of verkracht worden en ik wil de wet ook niet tarten door de politie te laten raden of ik de waarheid spreek, maar soms gebeurt het nou eenmaal dat er iets misgaat of dat je iets vergeet.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #38 Gepost op: 31 juli 2008, 20:10:32
Deze kant van het verhaal ziet men meestal dus niet

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 31 juli 2008, 20:41:45
Deze kant van het verhaal ziet men meestal dus niet

De Wet ID is gewoon een stok achter de deur, deze kant van het verhaal word wel degelijk gezien, alleen vraag ik me af, hoe doe je dat dan met bijvoorbeeld je auto naar de garage brengen, een bezoek aan de dokter of tandarts ?

Volgens mij is een nieuw paspoort of ID kaart (of rijbewijs) aanvragen een kwestie van een tiental minuten, welke gerust ergens in te plannen zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !