Identificatie altijd bij je?

Auteur Topic: Identificatie altijd bij je?  (gelezen 24157 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #50 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:56:26
Identificatie wel bij, auto in brand, ID kaart niet meer leesbaar.. Zo kan je met van alles komen :P

Verplicht dog-tags dragen vanaf 14 jaar  ;D ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 21 augustus 2008, 22:58:21
Altijd mee, ook als ik op de racefiets wegga met zo min mogelijk gewicht, zit ie ergens in mijn fietskleding, en met hardlopen ook altijd in mijn zak... enige wat ik mee heb....

Verplicht dog-tags dragen vanaf 14 jaar  ;D ;D
Dogtags draag ik als ik ga snowboarden/klmmen/abseilen etc, dingen waarbij het ongevalsrisico nog weer even hoger ligt...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


12748

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #52 Gepost op: 23 augustus 2008, 21:50:04
Ja, ik heb altijd een Indentiteitsbewijs bij me. Gewoon omdat het moet. In mijn portemonnee staan ook mijn n.a.w. gegevens. Dus ook vóór de invoering van de uitgebreide indentificatieplicht zou men mij kunnen indentificeren mocht ik ooit ergens in een afgelegen bos gevonden worden.
Enne....sinds ik een ID bij me draag is Nederland er STUKKEN veiliger op geworden. toch?   ;)


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 23 augustus 2008, 23:09:29
Ja, altijd in mijn portomonee samen met m'n zorgverzekeringpas, donorcodicil en belangrijke telefoonnummers en adressen van bijvoorbeeld me ouders! :)


stropke

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 4 september 2008, 09:46:37
Jip, altijd in de knip zitten. ;) Nooit tussen autopapieren of rijbewijs want met fietstochten heb ik die niet bij. Wel goed idee om donorcodicil ook in de knip (portemonee) te doen, gelijk ff regelen.. ;)
Ja want als ik op de fiets ergens voor pampus ga... niet dat ze nog veel aan mij hebben, tis toch allemaal tweedehands dan.  ;D


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 4 september 2008, 15:43:05
Over t algemeen altijd bij mij

Wil het soms nog wel eens vergeten, maar dan is het wanneer ik naar mn werk ben,

 ik moet als ik naar mn werk ga , altijd mn TEK bij hebben, anders kom ik de Vliegbasis niet op en  op da kaartje staat alle nodige info   ;)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #56 Gepost op: 8 september 2008, 14:44:46
heb sinds een jaar of wat alle papieren die enigzins van belang kunnen zijn bij me. Id-kaart, Donorcodicil, Zorgverzekeringspasje, Ponsplaatje van het ziekenhuis.. wil nog weleens onverwacht vanaf mn werk een enkeltje ziekenhuis krijgen in een gele auto ::) en mn BHV-pasje enz heb ik ook altijd bij me. zitten allemaal in mn portemonnee en die heb ik eigenlijk altijd bij me. het enigste wat ik eigenlijk nooit bij me draag behalve als ik ga werken is mn beveiligingslegitimatie. dit is even net iets te groot en te moeilijk mocht ik die kwijtraken;)
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 7 mei 2012, 15:34:29
*Kick*

Ik heb altijd mijn rijbewijs bij mij en als ik vanaf de basis vertrek of naar de basis toe rij, dan altijd mijn Multi Functionele Smart Card. (MFSC)

Nog even een verschil tussen toon/draagplicht.

Toonplicht of draagplicht
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/wat-is-de-identificatieplicht.html


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #58 Gepost op: 7 mei 2012, 20:25:20
*Kick*

Ik heb altijd mijn rijbewijs bij mij en als ik vanaf de basis vertrek of naar de basis toe rij, dan altijd mijn Multi Functionele Smart Card. (MFSC)

Nog even een verschil tussen toon/draagplicht.

Toonplicht of draagplicht
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/wat-is-de-identificatieplicht.html

Goed om te weten dan dat de Multi Functionele Smart Card (MFSC, die blauw/groene) sinds oktober 2011 niet meer als toegangsbewijs geldig is ... Ik vermoedt dat je de defensiepas bedoelt.  998765
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 8 mei 2012, 10:53:07
Ja inderdaad CMKmaat. e050