Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 45290 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #80 Gepost op: 27 juni 2012, 16:27:50
Vinden jullie dit een goed pakket? Of nog aanvullingen?

Tsjaaa, dat ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Is het bedoeld als pakket voor huis tuin en keukengebruik (dan mis ik pleisters bijvoorbeeld maar snap ik niet wat die ontsmettingstabletten erbij doen) of is het bedoeld om bij rampen zelfvoorzienend te zijn (ivm de ontsmettingstabletten, al mis ik dan weer een aantal andere zaken)?

Dus wat is het doel van dit pakket?


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #81 Gepost op: 27 juni 2012, 16:43:26
Tsjaaa, dat ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. Is het bedoeld als pakket voor huis tuin en keukengebruik (dan mis ik pleisters bijvoorbeeld maar snap ik niet wat die ontsmettingstabletten erbij doen) of is het bedoeld om bij rampen zelfvoorzienend te zijn (ivm de ontsmettingstabletten, al mis ik dan weer een aantal andere zaken)?

Dus wat is het doel van dit pakket?

Die tabletten lagen hier nog, en worden gewoon niet weg gegooid zolang ze goed zijn. ;D
Pleisters liggen in het klein verbandkistje in overvloed. In de keukenkast liggen pleisters, paar verbanden en ontsmettingsspray. Dat is normaal gezien voldoende voor de kleine keukenwondjes e.d.

Deze tas is daar eigenlijk een aanvulling op, om te ontsmetten/ af te binden in afwachting van -hopelijk niet nodig zijnde- professionele hulp.
Hoofdoel van deze blauwe tas is echter EHBO verlenen op straat/directe buurtomgeving. Er is een tijdje geweest dat hier nog wel al eens voetgangers werden omgereden. Om dan in de donker op straat te zitten bij het slachtoffer (straat in stadscentrum, maar recht en breed, dus wordt wel eens snel gereden is) is niet ideaal. Hopelijk is het niet meer nodig, maar om die reden ligt in 1 kast van het bureau gecentreerd materiaal wat dan handig is:

- 1 geel fluovestje
- het reamasker
- de blauwe tas. de 2 nooddekens zijn ook specifiek ook hiervoor bedoeld, want in huis heb je die in de regel niet nodig natuurlijk.

Klinkt beetje chaotisch, maar alles is wel vrij goed gecentreerd.

Wat zou je er nog aan toevoegen om bij rampen een tijdje zelfvoorzienend te zijn?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #82 Gepost op: 27 juni 2012, 17:38:19
ik mis spullen om drukverbanden aan te leggen in je lijstje. Daarnaast zou ik zeggen: meer gaasjes in verschillende maten, het zelfde voor de hydrofiel zwachtels.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #83 Gepost op: 28 juni 2012, 00:45:37
Ik heb in mijn auto de meest uitgebreide koffer die ik kon kopen, maar heb thuis niks behalve wat pleisters. Eigenlijk wel slecht nu ik erover nadenk. Gelukkig staat mijn auto in principe altijd voor de deur.


schipper

  • EHBO/LOTUS
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #84 Gepost op: 28 juni 2012, 21:03:35
In de auto een uitgebreide ehbo koffer met alles er op er aan.
Thuis een koffertje die ik zelf wat uitgebreid heb.
ehbo, wandelletsel, AED, portofoongebruik, LOTUS


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #85 Gepost op: 28 juni 2012, 21:07:40
"verjaren" spullen in de auto niet sneller als gevolg van de grote temperatuurverschillen?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #86 Gepost op: 30 juni 2012, 02:10:30
sommige wel .... andere niet .....


schipper

  • EHBO/LOTUS
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #87 Gepost op: 30 juni 2012, 22:03:32
Ik kijk de trommels minimaal 2 keer per jaar helemaal na op datum's e.d.
Natuurlijk, als je wat gebruikt hebt, zit dat er die zelfde week weer nieuw in.
ehbo, wandelletsel, AED, portofoongebruik, LOTUS


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #88 Gepost op: 30 juni 2012, 22:08:17
In elke auto 1 (datum wordt in de gaten gehouden) en een kleintje voor op de motor (neem ik ook mee naar de wintersport), bovendien 1 in de kelder voor snelle hulp in huis. Alles standaard DIN voor auto's en motor, aangevuld met kiss-of-life en isolatiedeken.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #89 Gepost op: 1 juli 2012, 08:43:14
Ik heb een EHBO tas in de auto en een klein kistje thuis met pleisters.
Tas wordt elk jaar nagekeken.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw