Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 45288 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #90 Gepost op: 6 juli 2012, 20:39:04
In de brandweerbus een grote BHV koffer met extra aanvulling o.a. metaline gaas en dergelijke. Tevens een aantal extra isolatiedekens die stop je in de bus eenvoudig weg.

In de bedrijfsbus een standaard trommeltje en extra isolatiedekens, tussen de zonnekleppen van de sprinter zit daarvoor een heel mooi vakje waar anders alleen irritant een pen in heen en weer rolt.

Thuis een klein trommeltje voor huis tuin en keuken gebruik.

Aangezien de brandweerbus nogmaal gesproken voor de deur staat is een grote trommel in huis niet noodzakelijk en liggen de sleutels van de bus altijd op een vaste plek voor het grijpen zodat moeder de vrouw ook in geval van erge nood de koffer uit de brandweerbus kan trekken als ik met de bedrijfsbus van huis ben. Het wordt wat lastiger als ik een evenement heb maar dan is meestal iedereen weer mee...

In de brandweerbus vooral een grote koffer omdat je toch met een herkenbaar ex hulpverleningsvoertuig rijd en de mensen in voorkomende gevallen niet lezen in welke taal de teksten op het voertuig staan aangegeven maar eenvoudig een optelsom maken, Rood, witte grillpartij en blauwe lampen...... gelukig er komt hulp en dan moet je m.i. minimaal de ergste nood kunnen lenigen. Vandaar ook werkende brandweermaterialen, al zijn het dan geen schuimblussers maar poeder...... wie weet in mijn goede dagen een paar (sproei)schuimblussers aanschaffen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


PimZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #91 Gepost op: 26 augustus 2012, 10:04:09
Zeer uitgebreide EHBO tas, alles niet over datum.  O0

Nog wat kleine tasjes met pleisters/verband/schaar etc.

En dan nog brandblussers en rookmelders op elke verdieping.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #92 Gepost op: 19 september 2012, 00:32:27
Nieuw speelgoed gekocht.

Voorheen had ik alles in een tupperware bak zitten waar ik met stukken karton compartimenten in had gemaakt. Ik heb echter de slechte eigenschap om als ik ergens EHBO spullen in de aanbieding (of in mijn ogen goedkoop) tegenkom om die dan te kopen. Langzaam maar zeker raakte die bak dus voller en voller. (het begon als uitgebreide B vulling) Laatste tijd kon hij niet meer dicht. (heb ik wel eens geprobeerd door er wat gewicht op te zetten, maar dat was voor de instant coldpacks wat te enthousiast....

Het was ook niet echt handig meer als ik iets nodig had. Ik was genoodzaakt steeds de hele bak maar gewoon even om te draaien omdat ik natuurlijk altijd iets moest hebben dat onderop lag als een huisgenoot weer eens iets had gedaan wat achteraf onhandig bleek te zijn.

Nu vond ik PAX tassen erg mooi, en ben een beetje gaan rondsnuffelen. Nu kunnen jullie wel raden wat er gaat komen.... Ik kwam een aanbieding tegen...

Sinds vandaag dus eigenaar van een PAX tas  098uo  aangevuld tot een A vulling, daarnaast wat instant coldpacks en een pocketmask.
Binnenkort eens kijken of ik een pak nonsterile gaasjes, blarenprikkers en een naaldencontainertje (voor de gebruikte blarenprikkers) op de kop kan tikken (ergens uit een koopjes kelder natuurlijk... het blijft een hobby....)

Tas blijft gewoon thuis staan en neem hem mee als ik op motorweekend ga met de motorclub. Tenminste, dan gaat hij in de volgauto mee, op de motor draag ik geen rugzakken aangezien die de werking van je backprotector op de motor volledig teniet doen en schijnbaar zelfs meer letsel kunnen veroorzaken in het geval van een ongeluk.



Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #93 Gepost op: 13 maart 2013, 23:10:32
Net maar eens een fatsoenlijke ehbo koffer besteld. Heb gekozen voor een standaard BHV-koffer, daar zit eigenlijk alles in wat je in huis nodig hebt.
Had verwacht dat een dergelijke koffer duurder zou zijn, maar vond het eigenlijk geen geld 8)


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #94 Gepost op: 14 maart 2013, 09:31:29
Thuis een groot koffer met datumsticker en controle.
        een tweetal brandblussers voor electriciteitsbranden, koken op electra. 5 kg x2

Schuur  een ehbo doos groot formaat
           een brandblusser alle klasse
           een blusdeken
          
Auto     Bedrijfskoffer
           Blusser 5 kg
Bij instappen begint de inzet.


40mm-noodsein

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #95 Gepost op: 15 augustus 2014, 22:40:34
3 goed gevulde blikken verbanddozen
4 brandblussers  co2 en schuim
 Div.Matriaal als verbanden,alcoholen,zepen en water


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #96 Gepost op: 15 augustus 2014, 23:41:54
Goedgevulde ehbo tas met A-vulling met uitbreidingen.
Blusdeken geen brandblussers maar wel een stuk of 8 rookmelders


RonaldLoermans

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • Ehbo-winkel
Reactie #97 Gepost op: 31 augustus 2014, 20:26:05
Uiteraard heb ik een verbandtrommel in huis. Niet alleen in huis ben ik goed vertegenwoordigd, maar ook in mijn auto. In mijn auto heb ik altijd mijn EHBO tas liggen die ik ook gebruik bij EHBO inzetten. Heb er regelmatig gebruik van kunnen maken dus erg handig dat die zo voor het grijpen ligt.
Instructeur EHBO, BHV, Reanimatie http://www.loermansopleidingen.nl Leverancier van EHBO, BHV en Veiligheidproducten http://www.ehbo-winkel.nl


Stijn151

  • EHBO'er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • (Ex BHV) evenementen hulpverlening en EHBO
Reactie #98 Gepost op: 15 december 2015, 16:13:43
Citaat van: Jim link=msg=571101 date=1210545157
Ow geloof me, ik heb genoeg spullen om de familie te mummificeren...  :P Over verlopen of niet zullen we het maar niet hebben ;D. Maar ja, wat moet er nou echt steriel zijn in een ehbo-trommel qua verbandmaterialen... :-\


tuurlijk moet alles steriel zijn, zo'n gapende wond is ontzettend kwetsbaar voor infecties
een EHBO'er kan je leven niet langer maken maar het overlijden soms wel uitstellen geniet dus van elk moment en heb respect voor de hulpverlening ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #99 Gepost op: 15 december 2015, 16:43:49
Citaat van: Stijn151 link=msg=1391996 date=1450192423

tuurlijk moet alles steriel zijn, zo'n gapende wond is ontzettend kwetsbaar voor infecties

Datum mag misschien wel afgelopen zijn, maar zolang verpakking niet beschadigd/open is, is er niks aan de hand. Hier zijn de THT's van verbandmateriaal/gaasjes maar enkele jaren. In Duitsland zijn ze gewoon tot 2040 goed.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel