Ik heb in beide auto's een complete koffer en omdat ik altijd wel een auto bij me in de buurt heb, ben ik dus altijd ruim voorzien
. Verder in praktisch iedere ruimte een rookmelder en op iedere verdieping een poederblusser (en ja ik weet dat een schuimblusser beter is, maar dat wist ik toen nog niet
)
Even half off-topic misschien, maar euh, mijn EHBO koffers beginnen hier en daar wat leeg te raken, tenminste, de verbruikersartikelen. Het vervelendste daarvan is, is dat het bijna onmogelijk lijkt om dat weer aan te vullen. Ik heb iedere drogist, thuiszorgzaak, apotheker etc. etc. ondertussen gehad, maar de basis dingen voor een EHV-er zijn gewoon bijna niet los te krijgen, bijvoorbeeld:
- Snelverbanden (nummertje 1 en 2), de enige die ik kon vinden was de verpakking zo groot van dat ik daar een aparte koffer voor nodig heb.
- Nitrill handschoenen, tot op heden onvindbaar en mijn handen hebben iets tegen latex.
- Burnshield of Watergel, er was niemand die enig idee heeft waar ik het over had.
- Synthetische watten, no where to be found...
- Korte gezegd, los van driekante doeken, gaasjes en ideaal windsel (cambric heb ik ook niet gezien) is er praktisch niets te vinden hier.
Dus eigenlijk is mijn vraag, hoe houden jullie de koffers compleet? Ik ben al tig winkels afgeweest, maar ik vrees dat het via internet bestellen wordt
.
Ik wil met jullie nog wel even een opmerking van een van de verkopers delen: "Ja maar als je dat soort dingen nodig hebt, dan ga je toch naar de dokter?".
Ja natuurlijk, daarom heet het ook EERSTE hulp materiaal... zucht... En ik denk dat de gemiddelde SO met een flinke brandwond blij is met een burnshieldje of iets dergelijks...