"nieuwe" leenhoogwerker voor Terneuzen

Auteur Topic: "nieuwe" leenhoogwerker voor Terneuzen  (gelezen 10321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2004, 22:57:18
dit is het geluid waar rotterdam al jaren voor kiest
Nemo me impune lacessit

firemanr

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 22 mei 2004, 16:39:59
Wat er niet op staat is die versnelling, voor als je aan een kruispunt komt of zo.....is wel geinig..... ;D ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2004, 16:45:10
Wat er niet op staat is die versnelling, voor als je aan een kruispunt komt of zo.....is wel geinig..... ;D ;D
hij rijdt zo fijn he ::) ;D ;D ;D

marek

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 23 mei 2004, 19:57:45
hij rijdt zo fijn he ::) ;D ;D ;D
met versnelling bedoelt fireman de versnelleing van de sirene net als bij ambulances, als je bij een kruising komt zet je de sirene op een snellere stand en als je over de kruising bent zet je hem weer op normale snelheid zo weten mensen bij een kruising dat er een hulpverlening voertuig aankomt.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #34 Gepost op: 23 mei 2004, 21:23:55
veel politie , brandweer auto's hebben deze mogelijkheid wel aanwezig, maar mag vaak niet worden aangesloten van het desbetreffende korps.

de functie zit vaak onder de claxonring, blauwlicht aan, geen sirene, een korte druk normaal aan gedurende korte tijd (tijd om kruising over te steken) een lange druk sirene continu aan, nu een korte druk, sirene versneld klinken, na korte tijd terug naar normale snelheid, claxon ring weer lang ingedrukt, sirene weer uit.(alles is alleen mogelijk zolang blauwlicht aanstaat)

door de claxonring niet aan te sluiten zorgt dat deze functie niet met de claxonring bediend kan worden.

bij de zieken auto's zijn er variaties van bediening mogelijk in combinatie met of alleen een voetschakelaar
Nemo me impune lacessit

firemanr

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 23 mei 2004, 21:25:17
met versnelling bedoelt fireman de versnelleing van de sirene net als bij ambulances, als je bij een kruising komt zet je de sirene op een snellere stand en als je over de kruising bent zet je hem weer op normale snelheid zo weten mensen bij een kruising dat er een hulpverlening voertuig aankomt.
Je hebt helemaal gelijk, Marek..... ;)

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #36 Gepost op: 23 mei 2004, 21:28:24
dit is het geluid waar rotterdam al jaren voor kiest

dan zitten mijn oren dicht ofzo, want zo klinken ze echt niet ;)

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2004, 21:37:04
Brandweerman Rick,

op dit moment zijn er twee sirene's die dit geluid maken voor zo ver ik weet, de ene is van Wandel en Goltermann, en de andere van Honac, beide klinken vrijwel gelijk,maar je mag me corrigeren als het anders is , leer ik mischien ook nog wat.
Nemo me impune lacessit

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #38 Gepost op: 23 mei 2004, 21:41:32
Naja dat zal wel zo zijn he, als jij het zegt ;D Maar die op de TASSEN en DE AL's in Rotterdam zitten zijn veel en veel harder.....ik weet niet hoe ik het moet omschrijven....je moet iig over de sirenes heen schreeuwen wil de ac je verstaan ;D

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #39 Gepost op: 23 mei 2004, 21:50:56
ja mischien leg ik het evrkeerd uit, de sirenes die ik bedoel zijn elektronische sirenes, en als ik het filmpje beluister is dit een elektronische sirene.

Rotterdan had vroeger een sirene(er loopt nog een enkele) van het merk Pogo, een alluminium hoorn luidspreker, en ja hoort het verschil tussen aluminium, metaal of kunstof luidsprekers, en tegenwoordig zijn er meerdere luidspreker vormen dan alleen een rechte hoorn, zoals de pogohoorn luidspreker.

de brandweer gebruikt uiteraard heel veel de martin hoorn, en ja die is veel harder, maar die ''wiebelt'' niet, dat is een strak geluid (twee toon)
Nemo me impune lacessit