Welke ambulance?

Auteur Topic: Welke ambulance?  (gelezen 5064 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Gepost op: 12 mei 2008, 12:02:03
Ik had het laatst met een ambu chauffeur over de keuze welke ambulance er komt. In Barneveld zou een snelle ambulance het best kunnen, vanwege het grote verzorgingsgebied. Hoe wordt dit bij jullie afgestemd? Gaan jullie voor meer ruimte om te werken in de auto, of een hele snelle ambulance, zoals de lage mercedes-ambu?

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2008, 13:02:42
Wat heeft het voor zin om een hele snelle auto te kiezen nu binnen de sector is afgesproken dat de snelheid met max 40km/h mag worden overschreden? Als je naar het huidige aanbod kijkt van chevrolet, mercedes sprinter, VW T5 enz, zie je dat al deze auto's redelijk snel zijn. Je kunt veel beter kiezen voor een combinatie van snelheid en ruimte.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2008, 21:26:29
40 km/h overschreiding? Ik dacht dat je zo snel mogelijk TP moest zijn, en daar waar dat kan zo snel mogelijk? Een snelle ambulance brengt de de aanrijd tijden toch omlaag? In de gemeente Barneveld heb je over het algemeen lange ritten. Vandaar de snelheid.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2008, 21:44:13
Er bestaat zoiets als een "brancherichtlijn voorrangsvoertuigen", zie aldaar art. 5.3 en dat heeft natuurlijk alles te maken met de verkeersveiligheid.
http://www.ambulancezorgnederland.nl/pdf/brancherichtlijn_2008.pdf
CN NRK

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2008, 22:38:02
acceleratievermogen van de auto's speelt ook een grote rol.  0 naar 100khm in 30 seconden of 0 naar 100kmh in 4,8 seconden??

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2008, 22:57:22
gelukkig hebben we in Barneveld nu 6-cilinders ipv. 4-cilinders.

In grote steden zie ik vaak dat er grotere ambulances zijn. Die kunnen minder hard, maar er is meer werkruimte voor de vpk. In buitengebieden lijkt het me dan logisch dat je een ambu kiest met iets meer capaciteit?

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2008, 12:26:52
In grote steden zie ik vaak dat er grotere ambulances zijn. Die kunnen minder hard, maar er is meer werkruimte voor de vpk. In buitengebieden lijkt het me dan logisch dat je een ambu kiest met iets meer capaciteit?

mmmmm het dorp utrecht O0
gewoon van oudsher bevalt een bepaalde auto die hou je tot de baas een mogelijk ziet om goedkoper te gaan werken. overigens is een grote auto ook niet altijd een voordeel. als ik zittend bijna overal bij kan ben ik al blij want dan kan ik mijn gordel omhouden. toch wil ik wat hoger zitten en kunnen zien waar ik heen ga. vandaar mijn voorkeur voor de chev.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2008, 18:12:48
Er bestaat zoiets als een "brancherichtlijn voorrangsvoertuigen", zie aldaar art. 5.3 en dat heeft natuurlijk alles te maken met de verkeersveiligheid.
http://www.ambulancezorgnederland.nl/pdf/brancherichtlijn_2008.pdf

daar zeg je het al: richtlijnen. Een ambulancechauffeur mag zo hard als hij wil, bij wijze van spreken met 180 door een woonwijk, mits hij dat kan verantwoorden.
In buitengebieden stelt snelheid zeker.

Bart S

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2008, 19:06:24
daar zeg je het al: richtlijnen. Een ambulancechauffeur mag zo hard als hij wil, bij wijze van spreken met 180 door een woonwijk, mits hij dat kan verantwoorden.
In buitengebieden stelt snelheid zeker.

Leuk verweer voor de rechter als je voor het hekje staat omdat je iemand omver hebt gereden....  :|

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #9 Gepost op: 4 juli 2008, 00:18:42
graag alleen inhoudelijke opmerkingen, dank u  :)