Zo ga je met lastige jongeren om, denkt de franse politie

Auteur Topic: Zo ga je met lastige jongeren om, denkt de franse politie  (gelezen 5403 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker

mvg
Mike

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2008, 23:06:42
Schitterend zeg, wat een optreden  8)

kevin27

• Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2008, 23:25:08
Moeten ze hier ook eens doen
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam

mike

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2008, 23:52:58
Nou, ben ik het niet helemaal mee eens.

Gedrag bevinvloed gedrag.........

mvg
Mike

paul_hartog

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2008, 23:59:25
zo hoort het ja!!!

DD

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2008, 01:06:49
Dergelijke filmpjes kun je ook in Nederland of menig ander Europees land maken. Ik zie niet zoveel verschil met het optreden van onze eigen politie in lastige situaties. Ik kan ook niet beoordelen of hier sprake is van racisme of wat de aanleiding is tot het geweld. Ik vind het wel kwalijk dat zich op dit forum kennelijk mensen bevinden die plezier beleven aan dergelijke beelden en deze als voorbeeld stellen voor hoe het in ons land hoort te gaan. Zijn dit misschien dezelfde personen die gewapend met telelezen naar ernstige aanrijdingen gaan en bloederige close-ups hopen te maken van de gewonde slachtoffers?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2008, 11:59:54
Dergelijke filmpjes kun je ook in Nederland of menig ander Europees land maken. Ik zie niet zoveel verschil met het optreden van onze eigen politie in lastige situaties. Ik kan ook niet beoordelen of hier sprake is van racisme of wat de aanleiding is tot het geweld. Ik vind het wel kwalijk dat zich op dit forum kennelijk mensen bevinden die plezier beleven aan dergelijke beelden en deze als voorbeeld stellen voor hoe het in ons land hoort te gaan. Zijn dit misschien dezelfde personen die gewapend met telelezen naar ernstige aanrijdingen gaan en bloederige close-ups hopen te maken van de gewonde slachtoffers?

Ik ben het niet met je eens.
De mensen die hier volgens jou "plezier" beleven aan dit filmpje zijn misschien ook de mensen uit de praktijk die dus nu zien hoe het in Nederland niet werkt. Ik vind het goed om te zien dat er in Frankrijk in deze situatie wel hard opgetreden wordt tegen de jeugd. Laat maar zien wie het voor het zeggen heeft op straat. Of ik daar plezier aan beleef, nou nee maar beroepsmatig vind ik het wel intressant om te zien. Ik zie wel degelijk verschil met hoe het in Nederland gaat. Als je hier de jeugd zo aanpakt als in het filmpje zullen de huil verhalen wekenlang in de media ronddwalen. Juist door deze invloeden van de media zijn leidinggevende bij de politie dusdanig voorzichtig geworden dat we de jeugd in Nederland nog net niet betuttelen. Als we in Nederland een groep Marokkaanse jeugd op een rijtje hadden neergelegd op de grond dan kan ik je nu al vertellen dat elk praatprogramma er in Nederland schande over zal spreken. Het woord racisme zal dan 2x in een zin gaan vallen. Gelukkig hebben we in Nederland nog niet een situatie zoals die wel te vinden is in de Parijse voorsteden. Maar hoe lang zal dat nog gaan duren?

kevin27

• Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2008, 12:01:57
Ik vind het goed dat ze zo streng optreden want anders loopt het uit de hand.
Daar heb ik het over dat het hier meer zou moeten gebeuren
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam

mike

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2008, 12:10:45
Hard optreden is goed, maar ieder geval niet op deze manier. Voor dat er ook maar iets is gebeurd loopt men al met de wapenstok heen en weer te zwaaien. Dat bevinvloed het gedrag van deze groep. Ik vind wie je ook tegen over je hebt de eerste insteek zou altijd op een normale manier zijn, op de manier zoals je zelf ook graag zou worden behandeld.

Rellen in Parijs zijn ook niet voor niks ontstaan. Dat komt omdat de politie vervreemd is van de jeugd. Ik kan je vertellen dat in Amsterdam Parijse politiemensen zijn komen kijken hoe wij de jeugd aanpakken. En iik kan je vertellen dat wij het veel efectiever doen, zo kennen wij onze raddraaiers allemaal bij naam.

Ik zou niet bij een politie korps willen werken die overal maar meteen op los slaat, geweld is altijd een laatste middel nooit een eerste.

mvg
Mike

DD

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2008, 12:21:19
Ik ben het niet met je eens.
De mensen die hier volgens jou "plezier" beleven aan dit filmpje zijn misschien ook de mensen uit de praktijk die dus nu zien hoe het in Nederland niet werkt. Ik vind het goed om te zien dat er in Frankrijk in deze situatie wel hard opgetreden wordt tegen de jeugd. Laat maar zien wie het voor het zeggen heeft op straat. Of ik daar plezier aan beleef, nou nee maar beroepsmatig vind ik het wel intressant om te zien. Ik zie wel degelijk verschil met hoe het in Nederland gaat. Als je hier de jeugd zo aanpakt als in het filmpje zullen de huil verhalen wekenlang in de media ronddwalen. Juist door deze invloeden van de media zijn leidinggevende bij de politie dusdanig voorzichtig geworden dat we de jeugd in Nederland nog net niet betuttelen. Als we in Nederland een groep Marokkaanse jeugd op een rijtje hadden neergelegd op de grond dan kan ik je nu al vertellen dat elk praatprogramma er in Nederland schande over zal spreken. Het woord racisme zal dan 2x in een zin gaan vallen. Gelukkig hebben we in Nederland nog niet een situatie zoals die wel te vinden is in de Parijse voorsteden. Maar hoe lang zal dat nog gaan duren?

Ik denk niet dat enige professional plezier beleeft aan dit filmpje, misschien wel een enkele ramptoerist. Voorts moeten we ons natuurlijk niet laten leiden door wat in "de media" wordt bericht. Iedereen uit de praktijk weet dit vaak opgeklopte onzin is. Dat is (ook) een groot maatschappelijk probleem.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding