GRIP 3 Zeer grote brand TU Delft Berlageweg 1 - Delft 13-05-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand TU Delft Berlageweg 1 - Delft 13-05-2008  (gelezen 130855 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #90 Gepost op: 13 mei 2008, 13:34:53
Ik hoor zojuist dat de brand overgeslagen is naar het andere deel en dat de vlammen weer uit het gebouw komen


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #91 Gepost op: 13 mei 2008, 13:40:49
Ik hoor zojuist dat de brand overgeslagen is naar het andere deel en dat de vlammen weer uit het gebouw komen

 :o   (titel maar vast aanpassen naar Grip 4 dan)  ;)




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #93 Gepost op: 13 mei 2008, 13:44:17
Geen asbest vrij bij brand TU
DELFT - De brand die sinds deze morgen woedt in de TU Delft heeft zich uitgebreid tot de begane grond. Het gaat om het pand van de faculteit Bouwkunde. TV West komt om 14.00 uur met een extra nieuwsuitzending.
De brandweer is met zeer groot materieel uit gerukt en adviseert omwonenden om ramen en deuren gesloten te houden. Ondanks eerdere berichten is er bij de brand geen asbest vrijgekomen, maar er is wel een grote rookontwikkeling. Belangstellenden worden op afstand gehouden, omdat het gevaar bestaat dat het pand zal instorten.
De brand woedt tussen de zesde en zevende verdieping. Iedereen in het gebouw is geëvacueerd en er zijn geen meldingen van gewonden. Een studentenflat aan de Meppelweg, tegenover de brandende faculteit, is ontruimd in verband met de dichte rook.
Blussen moeilijk
De brandweer kan de brandhaard moeilijk bereiken, en is zover bekend nog niet begonnen met blussen. Ze wachten op een speciaal voertuig uit Rotterdam dat extra grote hoeveelheden water aankan.
In de wijde omgeving zijn de rookwolken te zien. Alle op- en afritten van de A13 ter hoogte van de TU zijn afgesloten.
De vermoedelijke oorzaak van de brand is kortsluiting in een koffieautomaat.
Het faculteitsgebouw aan de Berlageweg bestaat uit kantoren, collegezalen en werkruimtes.
www.rtvwest.nl




Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #95 Gepost op: 13 mei 2008, 13:48:44
http://nl.youtube.com/watch?v=-zZr9oV8YY8&watch_response - Op deze hoor je gewoon het puin naar beneden vallen!  :o
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #96 Gepost op: 13 mei 2008, 13:50:18
Geen asbest vrij bij brand TU
DELFT - De brand die sinds deze morgen woedt in de TU Delft heeft zich uitgebreid tot de begane grond. Het gaat om het pand van de faculteit Bouwkunde. TV West komt om 14.00 uur met een extra nieuwsuitzending.
De brandweer is met zeer groot materieel uit gerukt en adviseert omwonenden om ramen en deuren gesloten te houden. Ondanks eerdere berichten is er bij de brand geen asbest vrijgekomen, maar er is wel een grote rookontwikkeling. Belangstellenden worden op afstand gehouden, omdat het gevaar bestaat dat het pand zal instorten.
De brand woedt tussen de zesde en zevende verdieping. Iedereen in het gebouw is geëvacueerd en er zijn geen meldingen van gewonden. Een studentenflat aan de Meppelweg, tegenover de brandende faculteit, is ontruimd in verband met de dichte rook.
Blussen moeilijk
De brandweer kan de brandhaard moeilijk bereiken, en is zover bekend nog niet begonnen met blussen. Ze wachten op een speciaal voertuig uit Rotterdam dat extra grote hoeveelheden water aankan.In de wijde omgeving zijn de rookwolken te zien. Alle op- en afritten van de A13 ter hoogte van de TU zijn afgesloten.
De vermoedelijke oorzaak van de brand is kortsluiting in een koffieautomaat.
Het faculteitsgebouw aan de Berlageweg bestaat uit kantoren, collegezalen en werkruimtes.
www.rtvwest.nl


Zou de bluswaterkanon van district haven uit rotterdam komen??? ??? Lijkt me niet kunnen om dat de RPA dan ook moet komen.... ???


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #97 Gepost op: 13 mei 2008, 13:53:43
Zou de bluswaterkanon van district haven uit rotterdam komen??? ??? Lijkt me niet kunnen om dat de RPA dan ook moet komen.... ???
Ik zag op de beelden van RTL Nieuws al wel zo'n grote tankwagen die laatst ook bij die scheepswerf was. Komt van het vliegveld af toch?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #98 Gepost op: 13 mei 2008, 13:55:33
Lijkt mij niet. En daarvoor is ook niet gealarmeerd. Maximaal een pompelpomp maar die heeft haaglanden zelf ook. Mogelijk dat brandweer Rotterdam Airport wat leverd
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #99 Gepost op: 13 mei 2008, 13:57:07
Lijkt mij niet. En daarvoor is ook niet gealarmeerd. Maximaal een pompelpomp maar die heeft haaglanden zelf ook. Mogelijk dat brandweer Rotterdam Airport wat leverd

is de crashtender van airport deze is al tp

foto van het brandweer forum