GRIP 3 Zeer grote brand TU Delft Berlageweg 1 - Delft 13-05-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand TU Delft Berlageweg 1 - Delft 13-05-2008  (gelezen 130854 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

fireman1986

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #110 Gepost op: 13 mei 2008, 14:27:54
maar is er al meer bekend over het voertuig uit rotterdam.... misschien enkele fotojes....


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #111 Gepost op: 13 mei 2008, 14:28:56
maar is er al meer bekend over het voertuig uit rotterdam.... misschien enkele fotojes....
is de crashtender van airport deze is al tp

 foto van het brandweer forum


fireman1986

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #112 Gepost op: 13 mei 2008, 14:31:19
ja precies deze hadden we al eerder gehad maar is dit het speciale voertuig?? zo speciaal is deze toch niet???

of zien we een andere voertuig over het hoofd??


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #113 Gepost op: 13 mei 2008, 14:31:33
Geen asbest vrij bij brand TU
DELFT - De brand die sinds deze ochtend woedt in de TU Delft heeft zich uitgebreid tot de begane grond. Het gaat om het pand van de faculteit Bouwkunde. TV West komt om 14.00 uur met een extra nieuwsuitzending.
De brandweer is met zeer groot materieel uit gerukt en adviseert omwonenden om ramen en deuren gesloten te houden. Ondanks eerdere berichten is er bij de brand geen asbest vrijgekomen, maar er is wel een grote rookontwikkeling. Belangstellenden worden op afstand gehouden, omdat het gevaar bestaat dat het pand zal instorten.
Scholen in de buurt is geadviseerd de kinderen binnen te houden. Wel kunnen ze gewoon van school gehaald worden.
De brandweer heeft zich teruggetrokken uit het pand, omdat de constructie niet meer te vertrouwen is. Ze laten het pand nu gecontroleerd uitbranden. De kans bestaat dat het faculteitsgebouw als verloren moet worden beschouwd.

Evacuatie
Iedereen in het gebouw is geëvacueerd en er zijn geen meldingen van gewonden. Een studentenflat aan de Meppelweg, tegenover de brandende faculteit, is ontruimd in verband met de dichte rook.
De brandweer kan de brandhaard moeilijk bereiken. Er wordt gebruik gemaakt van een speciaal voertuig uit Rotterdam, dat extra grote hoeveelheden water aankan.
In de wijde omgeving zijn de rookwolken te zien. Alle op- en afritten van de A13 ter hoogte van de TU zijn afgesloten.
De vermoedelijke oorzaak van de brand is kortsluiting in een koffieautomaat.

Gebouw
De voorzitter van het College van Bestuur, Van den Berg, zegt blij te zijn dat er geen doden of gewonen zijn gevallen, maar hij betreurt het dat er zoveel werk van studenten en medewerkers verloren is gegaan.
Het faculteitsgebouw aan de Berlageweg bestaat uit kantoren, collegezalen en werkruimtes. Er wordt zo snel mogelijk gezocht naar een oplossing voor het huisvestingsprobleem, zodat de colleges snel hervat kunnen worden.
Het gebouw telt veertien verdiepingen en is in 1970 gebouwd. Het gebouw herbergt de belangrijkste collectie architectuurboeken, -tijdschriften en -tekeningen van Nederland. De bibliotheek omvat ruim 40.000 boeken en is zeer waardevol. Of de verzamelingen door de brand verloren zijn gegaan, kon een woordvoerster van de TU Delft dinsdagmiddag nog niet zeggen.www.rtvwest.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #114 Gepost op: 13 mei 2008, 14:34:55
1520003  14:33:27 13-5-2008  A2 TU Delft Bouwkunde Berlageweg 1 DE 2628CR 38664 (Middelbrand: nee) (Zeer grote   Haaglanden / ambulance Den Haag / Ambulance 15-103 GGD Den Haag


Gast48368

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 13 mei 2008, 14:43:40
Laten we het even serieus houden in dit topic. *enkele postings verwijderd*

Dank u

Anneke

Mod


Roy1988

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 13 mei 2008, 14:46:21
Sinds een paar minuten gaat het echt hard los. Ik woon een kilometer verderop maar de vlammen zijn sinds kort metershoog en nu zeer duidelijk vanaf hier te zien. Niet normaal


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #117 Gepost op: 13 mei 2008, 14:47:22
lol geen webcam roy ? lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #118 Gepost op: 13 mei 2008, 14:49:22
Sinds een paar minuten gaat het echt hard los. Ik woon een kilometer verderop maar de vlammen zijn sinds kort metershoog en nu zeer duidelijk vanaf hier te zien. Niet normaal

valt mij idd ook op

http://www.dumpert.nl/mediabase/105461/d6321039/brand_tu_delft.html


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #119 Gepost op: 13 mei 2008, 14:51:29
Het golft een beetje op en neer. Volgens mij zijn dat de diverse compartimenten die een voor een gaan. Als er weer een gaat, dan neemt de rook en de dikte toe, dan weer even rustig, etc, etc.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat