Kenteken platen

Auteur Topic: Kenteken platen  (gelezen 3204 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Gepost op: 13 mei 2008, 22:47:08
ik heb vandaag op mijn werk 2 NL kenteken platen( 4 stuks totaal) gevonden, en naar de beveiliging gebracht.
1 van de 2 sets had ik via de site van rdw nagetrokken en bleek van een bmw 320 te zijn die tot 4 sept dit gekeurd is, de andere had ik geen tijd voor  (net een wachtwissel). De beveiliging nam geen contact op met politie Rotterdam-Rijmond maar gaat het zelf op lossen, mag dat?

Volgens mij kunnen ze dat namelijk niet maken aangezien het officiele kenteken platen zijn .....


Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2008, 23:07:22
Heel stoer om te zeggen 'dat lossen wij wel op. Maar ook voor de beveiliging zit er niets anders op dan de kentekenplaten naar de politie of in sommige gemeenten naar het gemeentehuis te brengen als 'gevonden voorwerp'. Of ze van diefstal afkomstig zijn zal later wel blijken.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2008, 10:26:51
Heel stoer om te zeggen 'dat lossen wij wel op. Maar ook voor de beveiliging zit er niets anders op dan de kentekenplaten naar de politie of in sommige gemeenten naar het gemeentehuis te brengen als 'gevonden voorwerp'. Of ze van diefstal afkomstig zijn zal later wel blijken.

Inderdaad, zelf oplossen lijkt misschien wel een goede manier maar dat is het niet.
De politie kan in het RDW-register natrekken of deze platen van diefstal/vermissing afkomstig zijn, of mogelijk zelfs op een gestolen/verduisterde auto hebben gezeten. Het kan heel erg nuttig zijn, in het kader van een onderzoek naar mogelijk strafbaar feit, om te weten waar deze platen zijn aangetroffen.
Dit krijgt de politie dus niet te weten als men het zelf oplost....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2008, 15:02:55
Het lijkt me ook niet voor de hand liggend dat de beveiligers dit zelf hebben opgelost. In de opleiding is hen als het goed is geleerd dit soort zaken over te dragen. Dus meer dan de kentekenplaten 'veilig stellen' en de politie inschakelen zit er in principe voor de beveiliging niet in.

Als beveiliger wordt je ook geleerd discreet met informatie om te gaan. Het kan dus zomaar zijn dat ze jou (SRich) niet 'wijzer' maken en je vriendelijk bedanken voor je hulp (komt misschien bot over, maar zo bedoel ik het niet).

Ik weet verder niet wat jouw relatie met / tegenover de beveiliging is, maar dit zou een reden kunnen zijn jou te vertellen dat ze het zelf afhandelen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2008, 19:57:57
iemand hier bij de politie intresse naar de kentekens ? ;)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2008, 20:22:58
iemand hier bij de politie intresse naar de kentekens ? ;)

0900-8844  ;)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2008, 21:00:10
iemand hier bij de politie intresse naar de kentekens ? ;)

Naar dichtsbijzijnde bureau en daar ff afgeven ;)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2008, 22:41:11
Naar dichtsbijzijnde bureau en daar ff afgeven ;)

de platen liggen nu bij de beveiliging
ik kan alleen nog de nummers door geven
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2008, 10:36:35
Vraag me dan af wat de beveiliging met die dingen moet .... Mensen zullen toch naar de politie gaan om te vragen of ze gevonden zijn .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2008, 15:33:33
Vraag me dan af wat de beveiliging met die dingen moet .... Mensen zullen toch naar de politie gaan om te vragen of ze gevonden zijn .....

dat vraag ik me ook af ;D
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P