Evaluatie C2000

Auteur Topic: Evaluatie C2000  (gelezen 14903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #40 Gepost op: 27 maart 2008, 17:35:47
Wij verbindelaars, hobbyisten en freaks vergeten vaak dat voor velen de radio een stukje ondersteuning is van hun taak en slechts een nevenvaardigheid.

Kees  8) (KISS)

Daar heb je gelijk in, maar bij elke oefening of wedstrijd blijkt veelal de communicatie / verbindingen een probleem.
Je kan wel met heel veel voertuigen of vaartuigen naar een incident toe karren, maar als er geen coordinatie is, wordt het ook een probleem. Grote kans dat iedereen "z'n gang maar gaat". En goede accurate coördinatie kan eigenlijk niet zonder verbindingen.
Dus het is maar hoe je het ziet....
Maar dat weet jij wel!  O0
Met vriendelijke groet, Arlé  


multidisciplinairtje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • PolBrAmb
Reactie #41 Gepost op: 2 april 2008, 19:13:19
Het gebruik van het juiste verbindingsschema maakt, of breekt, de communicatie. Wanneer dan de eindgebruikers de randapparaten niet begrijpen, zal het onmogelijk worden om het verbindingsschema op te starten. Oplossing is; Het zo simpel mogelijk houden van de randapparaten en nogmaals een duidelijke instructie te geven, zoals Rolf dat nu gaat doen.

Wanneer de eindgebruiken dan weet wat hij / zij moet doen, dan is het aan de meldkamer om iedereen naar de juiste groep te dirigeren, of we het nou over een regionaal of interregionaal incident hebben.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #42 Gepost op: 2 april 2008, 20:24:37
Het gebruik van het juiste verbindingsschema maakt, of breekt, de communicatie. Wanneer dan de eindgebruikers de randapparaten niet begrijpen, zal het onmogelijk worden om het verbindingsschema op te starten. Oplossing is; Het zo simpel mogelijk houden van de randapparaten en nogmaals een duidelijke instructie te geven, zoals Rolf dat nu gaat doen.

Wanneer de eindgebruiken dan weet wat hij / zij moet doen, dan is het aan de meldkamer om iedereen naar de juiste groep te dirigeren, of we het nou over een regionaal of interregionaal incident hebben.

Waarom koppelt de meldkamer niet alle wagens naar de goede groep? Is dat mogelijk?


multidisciplinairtje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • PolBrAmb
Reactie #43 Gepost op: 2 april 2008, 20:38:24
helaas zijn er wel een paar beperkingen aan C2000. De volgende problemen onstaan bij een grote koppeling:

1.) Omdat de mast volgens de koppeling toch op alle groepen hetzelfde bericht moet zenden, raakt de mast overbelast bij een koppeling met heel veel groepen.
2.) Wanneer er op de meldkamer door een bepaalde operator een koppeling gemaakt wordt, kan een andere operator (centralist) niets meer met de groepen die in de koppeling zitten.


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2008, 17:51:29
Om nog eens even terug te komen op het RMG en LMG gebeuren.

Begrijp ik het dan goed dat als men bijvoorbeeld in Groningen op LMG1 communiceert dat ik dat hier in Maastricht kan ontvangen ?
En dat dat op RMG niet het geval is ?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 22 mei 2008, 18:55:24
Om nog eens even terug te komen op het RMG en LMG gebeuren.

Begrijp ik het dan goed dat als men bijvoorbeeld in Groningen op LMG1 communiceert dat ik dat hier in Maastricht kan ontvangen ?
En dat dat op RMG niet het geval is ?

Ja, want LMG = landelijke multidisciplinaire groep, dus als het goed is in iedere porto / mob geprogrammeerd.
RMG = regionaal, dus alleen voor iedereen in de betreffende regio. Maar zou die groningse RMG ook in een porto in Limburg zijn geprogrammeerd, dan kan je 'm daar ook ontvangen.

Althans, zo heb ik het begrepen. Correct me if i'm wrong ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #46 Gepost op: 22 mei 2008, 20:01:23
Ja, want LMG = landelijke multidisciplinaire groep, dus als het goed is in iedere porto / mob geprogrammeerd.
RMG = regionaal, dus alleen voor iedereen in de betreffende regio. Maar zou die groningse RMG ook in een porto in Limburg zijn geprogrammeerd, dan kan je 'm daar ook ontvangen.

Althans, zo heb ik het begrepen. Correct me if i'm wrong ;)

Correct.