Zo gaat de nederlandse politie om met lastige jongeren

Auteur Topic: Zo gaat de nederlandse politie om met lastige jongeren  (gelezen 10044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2008, 21:23:45
Het probleem is door de veranderede situatie in nederland speciale diensten giga aan ervaren politie mensen opslokken.

IK noem een AIVD
een KLPD DKDP
KLPD NR(nationale recherche)

en daar naast een hoop externe diensten als een FIOD, SIOD, IVW enz.

Daar naast slokken de diverse recherche ondrdelen van de regio's ook veel mensen op. Wat er over blijft voor het normale uniform werk is niet veel.

Ik zelf bv heb 11 dienst jaren, op zich vind ik dat niet veel. Maar als je naar de politie mensen waar wij de noodhulp op ons bureau mee draaiende houden heb ik regelmatig de meeste dienst jaren. En de zogenaamde puppy's moeten het leren en neem van mij aan vezetten ook giga veel werk.

mvg
Mike

Ron-Almere

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2008, 21:45:53
Ik ben met je eens dat ze veel werk verzetten, maar hoe vaak moet je niet bijspringen omdat ze toch niet de ervaring hebben.
Kijk ze doen die wel op, maar dat lukt niet met 3 maanden buiten en 3 maanden school. Ooit was het zo dat je van de school afkwam en dan een jaar op de 9de dienstgroep kwam te zitten. En dan iedere dag of met een oudere brigadier of een adjudant de straat opging. Je leerde het vak toen echt op straat. Oke ze hebben nu een coach, maar tis toch anders.

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2008, 23:55:37
Fijn om te weten dat we nog echtwe politie agenten hier in NL hebben. :)  Dienspistolen zijn er niet voor niks, gerbuik ze :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 20 mei 2008, 00:59:43
maar je kon ook zien dat dat een agent was met uitstraling
en dat is nu net wat er ontbreekt bij de nieuwe agenten van nu
daar kan je met geen enkele mogelijkheid uitstraling van verwachten
Bla bla bla... *zucht*...

Mike de mijne ook niet, alleen zijn dat de oud gediende en niet die puppy's die nu rondlopen in Almere.

Wat een respectloze opmerking zeg. Bah...  :(

ik denk dat dat ook het grootste probleem is dat er teveel puppy's rondlopen overal

Geef het nog even een schop na.

Ik heb het afgelopen jaar diverse van die puppy's mee gehad en die heb ik diverse keren moeten afremmen in hun doen en laten. En dan had ik zo'n koppel maar twee dagen mee.
En dan zijn het vooral de heren die je moet afremmen, integenstelling tot de dames.
Zoiets heet misschien enthousiasme. Zie je niet vaak als ze mee mogen met Flora en Faunabeheer. Moet je zuinig op zijn.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 20 mei 2008, 01:08:25
Weet niet of er op dat moment ook hondengeleiders waren maar dat had ook kunnen helpen als ondersteuning.
En idd afschermcirkel was in het begin te klein maar je moet ook genoeg mensen hebben om ruim op te zetten.

Heb ook niet al te beste ervaring met korps Flevoland uit april/mei 2004 dat ik op Almere centrum stond voor de NS.

Weet nog goed dat er uit Lelystad trein binnen kwam na evenement. Meisje goed mishandeld geeft duidelijk door welke 2 het waren ( 16 jr ongeveer ) met signalement en zitplaats inclusief getuigen.
Regio ( 4 man ) gaat moeilijk doen druk in trein te link om eruit te halen. Aangegeven wij gaan erin en bij buitenkomst doen jullie de armbandjes omleggen wij schermen jullie dan wel af. Mijn groep beveiligers en controleteam ( 8 man ) van 2 kanten coupe in en insluiten. Ik heb de 2 x VD aangesproken hoe en wat en duidelijk gemaakt meelopen of wij helpen je eruit. Onder lichte dwang eruit regio neemt ze gelijk en afgeschermd en afvoeren.

En zo waren er nog wel meer zaken. Doe mij maar A-A of R-R dat werkt een stuk beter.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 20 mei 2008, 08:51:47
Het probleem is door de veranderede situatie in nederland speciale diensten giga aan ervaren politie mensen opslokken.

IK noem een AIVD
een KLPD DKDP
KLPD NR(nationale recherche)

en daar naast een hoop externe diensten als een FIOD, SIOD, IVW enz.

Daar naast slokken de diverse recherche ondrdelen van de regio's ook veel mensen op. Wat er over blijft voor het normale uniform werk is niet veel.

Ik zelf bv heb 11 dienst jaren, op zich vind ik dat niet veel. Maar als je naar de politie mensen waar wij de noodhulp op ons bureau mee draaiende houden heb ik regelmatig de meeste dienst jaren. En de zogenaamde puppy's moeten het leren en neem van mij aan vezetten ook giga veel werk.

mvg
Mike

dat ben ik ook met je eens dat ze veel werk verzetten
maar ik moet er niet aan denken dat die speciale diensten puppy's moeten meenemen bv DKDB,DSI of BSB
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 20 mei 2008, 08:52:50
Ik ben met je eens dat ze veel werk verzetten, maar hoe vaak moet je niet bijspringen omdat ze toch niet de ervaring hebben.
Kijk ze doen die wel op, maar dat lukt niet met 3 maanden buiten en 3 maanden school. Ooit was het zo dat je van de school afkwam en dan een jaar op de 9de dienstgroep kwam te zitten. En dan iedere dag of met een oudere brigadier of een adjudant de straat opging. Je leerde het vak toen echt op straat. Oke ze hebben nu een coach, maar tis toch anders.

ron het wordt eng maar hier ben ik het weer met je eens  :D :D :D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

mike

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 20 mei 2008, 10:56:22
dat ben ik ook met je eens dat ze veel werk verzetten
maar ik moet er niet aan denken dat die speciale diensten puppy's moeten meenemen bv DKDB,DSI of BSB

Nee, die puppy's die gaan vaak als ze klaar zijn met de opleiding na dat soort diensten.

gr
Mike

mike

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 20 mei 2008, 13:45:49
Fijn om te weten dat we nog echtwe politie agenten hier in NL hebben. :)  Dienspistolen zijn er niet voor niks, gerbuik ze :P

Ga hier verder maar niet op in..................

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 20 mei 2008, 15:56:15
Ik vind dat het woord "puppy's" nu wel genoeg is gebruikt. Het slaat helemaal nergens op, je hebt het tenslotte wel over je collega's.

Iedereen is onderaan begonnen, geef die aspiranten / lerende collega's een eerlijke kans. Dit is juist een goed leermoment voor iedereen. Ik ken ook genoeg hele goede aspiranten / lerende collega's. Sterker nog: er zijn heel wat oudgedienden die ook nodig weer eens wat bijgeschaafd dienen te worden!