Oh ja? Waarom vertellen ze mij nooit dat we in de gaten gehouden worden? Het enige wat ik ooit heb meegemaakt is dat er een (erg grote) GPS zender aan fietsen werd vastgemaakt.
[mierenneuk mode]
Me dunkt dat dit een grote zender is. De zender bij GPS is namelijk een complete sataliet
je zal een GPS ontvanger bedoelen en een apparte zender op die de positie door stuurt :-p
[/mierenneuk mode]
@RR
Je zou het APRS systeem van de radioamateurs kunnen gebruiken. Er zijn porto's waar je een GPS ontvanger aan kan aansluiten die vervolgens een identificatie, en positie door sturen. Dit is wat ze in nijmegen hebben gebruikt. Is in dit topic al verder besproken. Als je meer wil weten kom je maar een keer op het circuit buurten als ik dienst heb.
Andere optie is een telefoon met GPS ontvanger, zijn positie laten doorsturen naar een server en laten plotten op googlemaps. Ik heb ergens gezien, zal eens zoeken of ik het nog terug kan vinden. Je hebt hier voor wel een abbonnement met GPRS of UMTS data verkeer voor nodig.
Voor het DTM zal het niet meer lukken om zo'n systeem op te bouwen. Lukt het je wel wil ik het graag weten... ben ik wel erg nieuwsgierig. Weet ik ook waar de mensen zitten als ik op de RK meldkamer zit
nog een optie.
Laat een klein microcomputertje na het los laten van de PTT schakelaar ( ok ... de spreeksleutel) Zijn GPS positie versturen als een data riedel. Vergelijk dit met de 5 tonen van een oude statusbox, maar dan een modem geluid. Een nadeel. Je zal digitale data op een kanaal gaan versturen waar het officieel niet is toegestaan. Nadeel bij de DTM is dat big brother mee luistert op de frequenties en aanwezig is op het circuit.
Ik heb nog wel 1 of 2 ideetjes, maar daar wil ik eerst zelf nog even naar kijken. Die heb ik nog niet helemaal uitgewerkt.
Antwoord weet ik eigenlijk wel.. maar wat mag het kosten per locator. ?