Locators

Auteur Topic: Locators  (gelezen 6414 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Storz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2008, 23:24:39
Indien er CityGIS gebruikt wordt zal je eens kunnen informeren naar de mogelijkheden.
ze hebben in iedergeval een module voor Undercover Operaties met oa de volgende mogelijkheden:
1. GPS/GPRS units.  
2. Nieuw storingsvrij GPS systeem
3. Automatische mobiele navigatie naar
een bewegend doel.
4. Doel / collega’s zichtbaar.
5. Getoond op kaart of 3D.
6. Foto & Satelliet beelden.
7. 3D aanvals planning


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2008, 20:34:53
Maar heren,

er is dus met deze locators geen mogelijkheid om te projecteren in AVLS/GIS. Daar ligt mijn grote dillemma.

RR (eerdaads op excursie naar Nijmegen)

Waarom is die mogelijkheid er niet.

ZOwel trackr,  APRS systeem, AIS, etc.  kan je presenteren in AVLS/GIS..  

Voor tracken en tracen, kan je verschillende oplossingen verzinnen, echter ze bestaan allemaal uit de arcitectuur zelfde lagen..

laag x+1 GPS client..  
laag x+2 Communicatielaag..
laag x+3 Informatie verzameling
laag x+4 Presenteer laag.

Alle systemen kan je koppelen op laag x+3...  De presetatielaag word dan vanzelf ingevuld..


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:31:15
Alle systemen kan je koppelen op laag x+3...  De presetatielaag word dan vanzelf ingevuld..


Ik denk dat de leverancier van AVLS/GIS niet zo snel die interface vrij geeft om daar zelf nog wat in de knutselen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2008, 10:05:33
Ik denk dat de leverancier van AVLS/GIS niet zo snel die interface vrij geeft om daar zelf nog wat in de knutselen.

De leverancier of de beheerorganisatie kunnen je vragen hierover eenvoudig beantwoorden..  En het relatief eenvoudig te organiseren..  

Vaak hebben een standaard formaat waarmee ze een plot-positiie bericht willen ontvangen, en dat is vaak super eenvoudig te organiseren.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:44:42
Afgelopen weken lokators getest van de fa Barning uit Rijnsburg. Spatwaterdicht, zeer grote nauwkeurigheid en snelle ververstijd. Enige nadaal was dat ze nu nog niet te visualiseren zijn op AVLS/ GIS. Maar daar wordt aan gewerkt. Echt ideaal.

Maar denk aan beveiligingen op groot water door reddingsbrigades, persoonlijke beveiligingen van hulpverleners enn ga zo maar door.

Kijk naar de volgende link. Vanaf 15:30 uur zijn de bikers onderweg. Alles staat er op.
http://spectator.sport-track.com/spec/start.php?id=8242&raceid=15665

RR (kleiner dan een pakje Marlboro)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #15 Gepost op: 8 oktober 2008, 21:07:16
Nee laten we weer eens wat nieuws bedenken, de hele wereld gaat over op AIS, lijkt het me slim dat een kelin groepje dat niet doet en lekker een eigen dingetje gaat doen.......

Blijft leuk hier  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #16 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:03:15
Nee laten we weer eens wat nieuws bedenken, de hele wereld gaat over op AIS, lijkt het me slim dat een kelin groepje dat niet doet en lekker een eigen dingetje gaat doen.......

Blijft leuk hier  8)

Naast AIS heb je nog meer mogelijkheden om tracking data te verzenden..   Het is maar een communicatiemiddel..
GSM, GPRS, ben wel benieuwd naar de mogelijkheden van deze oplossing...


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #17 Gepost op: 10 november 2008, 01:16:53
Afgelopen weken lokators getest van de fa Barning uit Rijnsburg. Spatwaterdicht, zeer grote nauwkeurigheid en snelle ververstijd. Enige nadaal was dat ze nu nog niet te visualiseren zijn op AVLS/ GIS. Maar daar wordt aan gewerkt. Echt ideaal.

Maar denk aan beveiligingen op groot water door reddingsbrigades, persoonlijke beveiligingen van hulpverleners enn ga zo maar door.

Kijk naar de volgende link. Vanaf 15:30 uur zijn de bikers onderweg. Alles staat er op.
http://spectator.sport-track.com/spec/start.php?id=8242&raceid=15665

RR (kleiner dan een pakje Marlboro)

Ik heb gehoord dat het systeem erg goed werkte. Helaas door wat persoonlijke omstandigheden heb ik de ervaring er niet mee op gedaan.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken