Ik vraag me af wat er in de vergunningvoorwaarden voor dit evenement staat op het gebied van ehbo voorzieningen.
Wat is de risico inschatting ? Hoeveel bezoekers en deelnemers worden er verwacht ?
Maar we gaan de tent voor aanvang van de dienst volledig inrichten, locatie in overleg met de organisatie/politie/MKA.
Ik regel een AED bij een andere afdeling en anders bij het district.
In principe ga ik niet het veld in, de post blijft dus zo veel mogelijk bezet.
Ik maak daarom afspraken met de organisatie/politie en beveiliging dat evt patienten in principe naar ons toegebracht worden.
Verder wil ik graag een portofoon van de organisatie en/of beveiliging en anders wissel ik gsm nummers uit, zodat men ons van te voren kan waarschuwen voor komende patienten.
Ik maak goede afspraken over de manier waarop evt problemen aan ons gemeld worden (status ABC, soort letsel, leeftijd patient etc)
Wat het materiaal betreft, ik verwacht vooral verzoeken om PCM's, pleisters, en schaafwonden.
Dus sowieso:
- extra verband materiaal
- extra wondontsmetting (Hibicet)
- voldoende blarensetjes
- PCM
- een paar dozen handschoenen (S,M,L en XL)
- disposable nierbekkens
(Tassen zijn bij ons niet bedoeld voor hulpverlening in de tent en worden hiervoor dus ook niet gebruikt, daarmee blijven ze compleet voor een inzet buiten de tent, binnen de tent maken we gebruik van de kisten voor evenementen hulpverlening)
Verder weet ik niet wat er in de traumatas zit, dus graag hier een inhoudsopgave van.Wat ik verder graag wil hebben is (afhankelijk van de aanwezige kennis en vaardigheden en mogelijk reeds aanwezig in de traumatas)
- thermometer
- bloeddrukmeter
- bloedglucose meter
en verder algemene materialen als
- uiteraard de brancards
- stoelen en banken
- een of twee tafels voor de administratie en het materiaal
- voldoende water, zeep en handdoeken (om te wassen)
- voldoende eten en drinken voor hulpverleners en evt patienten die dat nodig hebben
- dekens
- registratiemateriaal
- verlichting
- verwarming
- emmers (ivm braken) en schoonmaakmateriaal (voor het geval het naast de emmer beland
Dat is het wel even denk ik
Jacques