Tijden
Hier volgen de tijden van de start van enkele onderdelen:
09.00: Aubade. (Het hijsen van de vlag en het Nederlandse Volkslied.)
09.45: Toespraak burgemeester. (Gemeentetuin achter het gebouw direct links van de post)
10.00: Kraampjes over, start rodeokoe, openen springkussen en open gaan restaurants
12.00: Start hardloopwedstrijd. (Einde 14.00)
17.00: Einde inzet.
Hoe deel je het werk in nav de tijden en de locaties van de verschillende onderdelen. (Voor de locaties, zie de plattegrond.)Bij de Aubade en de toespraak is 1 ehbo'er aanwezig, de andere 2 blijven op de post.
(In principe kan dit deel ook zonder ehbo afgewerkt worden)
Van 10-11:30 is iedereen weer op de post in afwachting van de mensen en dingen die komen gaan
vanaf 10:30 en tijdens de hardloopwedstrijd blijven 2 mensen incl de teamleider op de post en zet ik 1 ehbo'er bij de bocht in de watergang rechtsbovenaan op de kaart als vooruitgeschoven post.
Waar let je op tijdens de inzetMet de bemanning die in als TL ter beschikking heb valt er niet zo heel veel meer te doen als reageren op de problemen die zich aandienen.
Verder zal ik mij houden aan de taken die met de organisatie zijn afgesproken
- In geval van calamiteiten*, welke aanpak gebruik je mbt de omstanders, winkel/kraameigenaren e.d.In principe beperk ik mij tot mijn primaire taak, namelijk het inschatten van de soort en hoeveelheid hulp die op medisch gebied nodig is en het voor zover mogelijk verlenen van die hulp.
De rest is voor de beveiliging, de organisatie en de politie.
Ik spreek met de MKA wel een punt af waar evt ambulances patienten overnemen,de beveiliging moet in die gevallen zorgen voor een vrije doorgang.
Niormaal zijn dit soort zaken vooraf ik het draaitboek geregeld, maar daar hebben we nu geen inzicht in, vandaar dat ik het toch even vermeld.
Zijn er nog zaken waar jij rekening mee houden zal?* In de casus functioneer jij als TeamLeider.Nee in principe niet, ik ga er van uit dat de vergunning verleend is op de voorwaarden die de GHOR in haar advies gegeven heeft en dat de organisatie zich aan deze vergunningvoorwaarden houdt. In het voortraject zijn duidelijke afspraken gemaakt over de taaken en verantwoordelijkheden van de ehbo en daar blijft het wat mij betreft bij. Ik ga er dus vanuit dat bijvoorbeeld de veiligheid op en rond het water door brandweer en/of reddingsbrigade geregeld is.
Is de situatie in de Beekstraat in mijn ogen niet veilig dan zal ik dat melden, verder ga ik daar niet over.
We gaan in de zon zitten en wachten onder het genot van een broodje en drankje op de dingen die komen gaan.
(Eten doen we dus gewoon op de post en in het veld)
Jacques