Brandweerkazerne Lijsterstraat mag

Auteur Topic: Brandweerkazerne Lijsterstraat mag  (gelezen 1813 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Gepost op: 3 juni 2008, 09:32:53
Brandweerkazerne Lijsterstraat mag

Adviseurs van de Raad van State vinden de vestiging van een brandweerkazerne aan de Lijsterstraat in Enschede in principe aanvaardbaar.

Hun advies is vandaag bij de Raad bekend gemaakt tijdens een rechtszitting over het bestemmingsplan Enschede-Noord. Dit plan maakt de omstreden bouw mogelijk.Buurtbewoners vinden de kazerne ongewenst vanwege het lawaai van uitrukkende brandweerwagens. Ook vinden ze dat aan de Lijsterstraat geen lawaaimaker thuishoort op minder dan 50 meter afstand van woningen. De gemeente zegt dat de kazerne er kan komen, omdat het lawaai fors kan worden beperkt. Zo mogen de sirenes in de Lijsterstraat niet aan. Volgens de buurt letten de brandweermannen daar toch niet op als ze uitrukken naar een brand. De Raad doet over zes weken uitspraak.
bron rtvoost.nl

Lawaai? Is toch het mooiste geluid van de wereld?  ;D




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2008, 09:41:29
ehhhhh, zie:

http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=85178

Brandweerkazerne Lijsterstraat mag

Adviseurs van de Raad van State vinden de vestiging van een brandweerkazerne aan de Lijsterstraat in Enschede in principe aanvaardbaar.

Hun advies is vandaag bij de Raad bekend gemaakt tijdens een rechtszitting over het bestemmingsplan Enschede-Noord. Dit plan maakt de omstreden bouw mogelijk.Buurtbewoners vinden de kazerne ongewenst vanwege het lawaai van uitrukkende brandweerwagens. Ook vinden ze dat aan de Lijsterstraat geen lawaaimaker thuishoort op minder dan 50 meter afstand van woningen. De gemeente zegt dat de kazerne er kan komen, omdat het lawaai fors kan worden beperkt. Zo mogen de sirenes in de Lijsterstraat niet aan. Volgens de buurt letten de brandweermannen daar toch niet op als ze uitrukken naar een brand. De Raad doet over zes weken uitspraak.

en....

Edele Palmpie:

ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt, maar ik vis effe dat bericht wat je geplaatst hebt in "Uit de media" op.

Citaat van een post van palmpie:

Hier zakt mijn broek dus van af. Nu had ik dat ook al bij het geklaag over het wel of niet laten vliegen van een traumaheli i.v.m. geluidsoverlast, maar dit zijn dus burgers uit de stad waar de brandweer zelf voor rijdt.

Ik snap dit gewoon niet.

Of ben ik nou zo simpel dat ik begrijp dat als er een martinshoorn door de straat gaat er misschien mensen in nood zijn? En dat dat misschien een ietsiepietsie belangrijker is dan misschien een paar keer in een etmaal een sirene te horen?

Wie legt mij dit uit?

 ;D ;)
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2008, 00:40:47
Daarom hier een slotje  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !