Twee extra ambulances voor Rijnmond

Auteur Topic: Twee extra ambulances voor Rijnmond  (gelezen 4251 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2008, 11:23:00
Gebeurd dit dat je weet met alle ambu's in Nederland? Zo was er laatst een ambulance tekort in Waterland en moest er een uit Amsterdam komen, toen bleek in ene de ambulance tegelijk met de plaatselijke brandweer ter plaatse te komen. Vond dat een vreemde situatie :)

Het betrof overigens een reanimatie aan huis.

In de meeste gevallen proberen de regio's het eerst met hun "eigen" ambulance's.
Maar als er bijvoorbeeld een reanimatie is in Volendam, er is nog maar 1 ambu in het waterlandse, zal er een ambu uit zaandam komen,
zijn die ook bezet wordt het of een ambu uit Amsterdam, of een uit NHN. Recentelijk is dit ook zo gegaan (mogelijk bedoel jij dit ook wel). Er waren 2 reanimatie's tegelijkertijd
in Waterland, een in Volendam en een in de Beemster. Voor volendam reed er 1 ambu uit Za-Wa en kwam die ander uit NHN. (Dus zal zowel Purmerend als Zaandam ongetijfeld leeg zijn geweest en alleen nog overige ambu's in Amsterdam)

Overigens staat Amsterdam ook geregeld VWS bij het BovernIJ ziekenhuis in Amsterdam Noord, vanwaar je ook redelijk snel in Waterland kunt zijn.

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 5 juni 2008, 08:34:52
Nu 7 erbij als ik het zo lees  :)

Extra ambulances paraat

DEN HAAG - Op korte termijn komen er 47 ambulances bij, verspreid over het hele land. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dat besloten.

Hij volgt hiermee een advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Een woordvoerder van de minister bevestigde donderdag een bericht hierover in de Telegraaf.

De extra ambulances zijn nodig omdat het aantal ritten is toegenomen en omdat voortaan 97 procent van de mensen binnen vijftien minuten van een standplaats moet wonen. Deze norm is opgetrokken.  

Nu zijn er ongeveer 450 ambulances dagelijks paraat.

Regio's

De regio's Rotterdam en Utrecht krijgen zeven ambulances erbij, Brabant en Limburg ieder vijf, Zeeland drie en de Gooi- en Vechtstreek, Groningen, Friesland en Drenthe ieder twee.

Volgens de woordvoerder is nog niet bekend hoeveel de uitbreiding precies gaat kosten, maar er is al wel geld gereserveerd. Het zou gaan om enkele tientallen miljoenen euro.

Bron: www.nu.nl
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Glenn2

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 5 juni 2008, 09:52:15
In de meeste gevallen proberen de regio's het eerst met hun "eigen" ambulance's.
Maar als er bijvoorbeeld een reanimatie is in Volendam, er is nog maar 1 ambu in het waterlandse, zal er een ambu uit zaandam komen,
zijn die ook bezet wordt het of een ambu uit Amsterdam, of een uit NHN. Recentelijk is dit ook zo gegaan (mogelijk bedoel jij dit ook wel). Er waren 2 reanimatie's tegelijkertijd
in Waterland, een in Volendam en een in de Beemster. Voor volendam reed er 1 ambu uit Za-Wa en kwam die ander uit NHN. (Dus zal zowel Purmerend als Zaandam ongetijfeld leeg zijn geweest en alleen nog overige ambu's in Amsterdam)

Overigens staat Amsterdam ook geregeld VWS bij het BovernIJ ziekenhuis in Amsterdam Noord, vanwaar je ook redelijk snel in Waterland kunt zijn.
Dank voor je uitleg. Zou idd ook een goede mogelijkheid kunnen zijn.

ad-geense

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2008, 11:51:01
Nu 7 erbij als ik het zo lees  :)

Extra ambulances paraat

DEN HAAG - Op korte termijn komen er 47 ambulances bij, verspreid over het hele land. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dat besloten.

Bron: www.nu.nl

Nu nog even wachten tot ze allemaal uit de fabriek rollen weet niet precies wat de wachttijd is voor er een nieuwe van de band rolt maar dat zal nog best lang zijn :( :(

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2008, 12:07:02
Ik heb ook niet het idee dat het gaat om de letterlijke aanschaf van extra ambulances, die zijn er vaak toch al. Ik denk dat er eerder geld is vrij gemaakt om de operationele kosten te dekken zodat men een extra bemanning "de straat" op kan sturen.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2008, 16:43:19
lijkt mij ook strongbow, ik neem ook aan dat het met name om de probleem uren gaat, er staan dan meestal genoeg werkeloze auto's in de garage, zonder personeel

ik neem niet aan dat het geld bedoeld is om standplaatsen te bouwen, meer een zaak van de gemeente/ggd en RAV
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan