Dat het terug op de baan gezet zou zijn na airborne geweest te zijn klinkt mij als uiterst onwaarschijnlijk ter ore.
Tijdens de start heb je de zogenoemde V-1 (Vee-one) snelheid, de beslissingssnelheid waarop nog veilig voor het einde van de baan gestopt kan worden in geval van nood. Daarna komt V-2 (Vee-two, rotate), de gecalculeerde snelheid waarop de neus omhoog getrokken wordt, geroteerd wordt.
Zodra een toestel voorbij V-1 is gaat het door, zelfs als er daarna wat gebeurt. Uitzondering hierop is als de integriteit van het toestel dusdanig aangetast wordt (afbrekende vleugel, motoren-verlies) dat het airborne gaan grotere schade zou opleveren dan een full-brake en runway overrun.
Als dit toestel daadwerkelijk V-2 bereikt zou hebben, inclusief lift-off dan gaat het door, dan is de versnelling al dusdanig hoog dat weer neerzetten en remmen vele lengtes meer in beslag zou hebben genomen dan nu gebeurd is. Een V-2 (neus omhoog) gebeurt in de laatste 2/3e deel van de baan. Afgaande op de foto's, zonder er bij te zijn geweest of opgeleid hiervoor, zou ik durven beweren dat de crew nét voorbij het V-1 moment besloten heeft om de take-off tóch af te breken.
Ik ben benieuwd naar het eindrapport!