Traumaheli paraat in Zwolle voor motorcrossevenement?

Auteur Topic: Traumaheli paraat in Zwolle voor motorcrossevenement?  (gelezen 10941 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2008, 01:03:51
Maar wat ik eigenlijk begrijp uit het hele verhaal hier is dat het in ieder geval geen LL die paraat moet staan. (Wat mij zowiezo al had verbaasd.) Mogelijk zou dit een particuliere traumaheli kunnen zijn?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #21 Gepost op: 3 maart 2008, 21:41:11
Dit vond ik trouwens nog op de website van het Erasmus:

Inzetten op commerciële basis (bijv. TT-Assen) zijn mogelijk indien hierbij de achtergrond “het verschaffen van medische zorg” is. Demonstraties met een “entertainment”-achtergrond worden niet gehonoreerd.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2008, 16:23:18
Maar wat zou de toegevoegde waarde van een heli nou zijn, ik denk dat een heli juist in het nadeel is. Een busje kan zo over het parcours rijden, terwijl een traumaheli eerst moet opstijgen, dan een eindje vliegen, dan landen(wat nooit naast het slachtoffer is). Als ik dan al een MMT paraat zou laten zijn, zou ik kiezen voor een busje. Ik ken het parcours niet, maar als ik het zou doen zo ik het dus zo doen. ;) 8)

Groeten Quinten


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2008, 16:51:02
Maar wat zou de toegevoegde waarde van een heli nou zijn, ik denk dat een heli juist in het nadeel is. Een busje kan zo over het parcours rijden, terwijl een traumaheli eerst moet opstijgen, dan een eindje vliegen, dan landen(wat nooit naast het slachtoffer is). Als ik dan al een MMT paraat zou laten zijn, zou ik kiezen voor een busje. Ik ken het parcours niet, maar als ik het zou doen zo ik het dus zo doen. ;) 8)

Groeten Quinten

Denk dat er eerder een Ambu richting patient gaat die deze weer naar de heli rijdt en dat de heli er dan vandoor gaat met patient ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2008, 17:02:18
te veel dokteren aan de patient op een circuit is nooit handig...

Patient Stabiliseren door goede opgeleid team, goede ketenafspraken en snel naar het ziekenhuis..

ik bereid nu de medische zorg voor tijdens een grandprix in Heerde op 8 en 9 augustus.   Je word gek van de onzinnige regels, de ene arts wil dit, de andere dat..  De vergunning verlener wil dit, en de FIM wil weer dat..

Hoop gepraat, hoop papier werk..  maar gelukkig niet ook nog eens een MMT die ook nog wat wil..

Moet je voorstellen, ik moet brieven sturen naar nederlandse ziekenhuizen of ze uberhaupt wel open zijn of die dagen.  Ook zijn ze bang dat de ambulancediensten weekend vieren, en die dagen niet rijden..  Of je dat wel even zwart op wit op papier kan krijgen..

 ;D ;D ;D,, Ik begrijp het wel.. maar het is zoveel onzinnig werk, en zoveel onzinnig geld verspillen..
Er moet wel een ambulance staan, echter die hoeft geen vervoersvergunning hebben.. terwijl de patienten gewoon uit het terrein worden gedragen..    terwijl de aanrijtijden van de reguliere ambulancediensten gemiddeld minder dan 7 minuten zijn bij een A1..

G


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2008, 20:40:52
Maar wat zou de toegevoegde waarde van een heli nou zijn, ik denk dat een heli juist in het nadeel is. Een busje kan zo over het parcours rijden, terwijl een traumaheli eerst moet opstijgen, dan een eindje vliegen, dan landen(wat nooit naast het slachtoffer is). Als ik dan al een MMT paraat zou laten zijn, zou ik kiezen voor een busje. Ik ken het parcours niet, maar als ik het zou doen zo ik het dus zo doen. ;) 8)

Groeten Quinten
Met een busje over het parcours rijden??? Ik weet niet of jij wel eens op een crossbaan bent geweest, maar dat gaat niet lukken. Men rijdt zich onmiddelijk vast. Ook met 4x4 voertuigen kom je in de problemen. Dat werd duidelijk op het Hanniebal 4x4 treffen op 2e pinksterdag. Nu weet ik dat de baan in Heerde de beschikking heeft over een (overharde) weg om het circuit heen zodat je dicht bij het s.o. kunt komen. Hoe dat is na de ingrijpende veranderingen weet ik niet. Wellicht kan Rescue hier opheldering over geven.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2008, 22:39:00
Met een busje over het parcours rijden??? Ik weet niet of jij wel eens op een crossbaan bent geweest, maar dat gaat niet lukken. Men rijdt zich onmiddelijk vast. Ook met 4x4 voertuigen kom je in de problemen. Dat werd duidelijk op het Hanniebal 4x4 treffen op 2e pinksterdag. Nu weet ik dat de baan in Heerde de beschikking heeft over een (overharde) weg om het circuit heen zodat je dicht bij het s.o. kunt komen. Hoe dat is na de ingrijpende veranderingen weet ik niet. Wellicht kan Rescueu hier opheldering over geven.

Op de meeste circuits is het lastig met auto's te rijden..  
Zelfs met een 4x4 moet je weten wat je doet.. En zoals IJsselvechter terrecht zegt.. dat is soms erg al lastig.

In Heerde word de brandgang, c.q. ambulance baan opnieuw aangelegd.. Echter de omstandigheden zijn zo, dat een patient beter uit het terrein gedragen kan worden, dan in welke superdeluxe geveerde met super getrainde chauffeur ambulance..  ;D..
We gebruiken een 4x4 als vervoer middel naar plaats incident, voor de uitrusting, arts, ambulancepersoneel..