Hier kan de SIGMA-tent nog een puntje aan zuigen

Auteur Topic: Hier kan de SIGMA-tent nog een puntje aan zuigen  (gelezen 17065 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2008, 17:56:08
hm laat ik is creatief denken d:D ::)

-een transportbedrijf strikken die parate beroepschauffeurs tegen betaling levert, en eventueel zelfs vrachtauto's tegen vergoeding levert
-een 25 meter combinatie, zodat je met 1 auto 3 containers kunt verplaatsen:  like this: http://fietsen.web-log.nl/photos/uncategorized/lzv.jpg of:  http://www.boll-logistik.de/upload/bilder/aktuelles/25m_lkw.jpg
- en de combinatie aanpassen zodanig dat het selfsupporting is. owja en een ingebouwde airco/of klimaat unit, ingebouwde agregraat, en een keukentje voor personeel niet te vergeten!
- en een personenbusje voor personeel like this: http://www.dagtochtwijzer.nl/images/bus/standaard-dubbeldekker_550.jpg .
(vb sigma, mmt, ambuteam etc.) eventueel kan hier zelfs ook nog bagage mee, of zelfs koppelen aan de HAB's of ipv de HAB's een stel bussen aan elkaar koppelen.


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2008, 20:50:38
Ooit gehoord van één container die aan twee zijden uit te schuiven is? Daarnaast kun je natuurlijk altijd zelf een haakarmvoertuig aanschaffen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Maar de container ziet er van binnen ook helemaal prima uit hoor  O0 Puik werk!
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2008, 12:01:26
@ jasper

Heb je ermee gewerkt? dan heb ik nog een paar vragen.

Hoe is het vervoer geregeld? (ik vermoed met 1 vrachtwagen)

Hoe snel is het operationeel?

Hoe is de ruimte/ klimaatregeling/ patientenbewaking etc geregeld?

En kan je een vergelijking maken met de sigma tent?  Positieve en negatieve punten van beide systemen.

Ben heel benieuwd


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2008, 12:15:34
Ik zou zeggen: mail www.ems.nl . Zij weten het precies en ik ben ook maar relatieve leek op dit gebied.... zie www.ems.nl voor meer info
groeten,
jasper
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2008, 12:24:21
Ik zou zeggen: mail www.ems.nl . Zij weten het precies en ik ben ook maar relatieve leek op dit gebied.... zie www.ems.nl voor meer info
groeten,
jasper
Nog nooit met dit ding mogen spelen dan?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2008, 21:48:13
Ik heb deze container in Volkel zien opzetten en ik was erg onder de indruk.

EMS is zo slim om ook de bijpassende haakarmwagen in eigen beheer te hebben.

De container is net als de sigma tent selfsupporting m.b.v. van een aggregraat

De ruimte is heel wat beter en mmer dan de tent

Er zijn 3 ALS werkplekken aan een zijde aan de andere zijde EH werkplekken, tenzij ze ALS werkplekken tekort komen ...

De tent en de container zijn allebei geel.

Het kosste inderdaad een paar centen omdat het een tweedehandse mobiele post was die ze voor een laag bedrag konden krijgen.
De inrichting hebben ze zelf gedaan en ze hebben het goed voor elkaar gebokst.

Nee ik heb geen aandelen


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2008, 16:19:16
met andere woorden...

Een goede ontwikkeling in de wereld van de "evenementen"hulpverlening.
De tijd van een kleine partytent of een caravan is hopelijk helemaal voorbij.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2008, 00:52:28
met andere woorden...

Een goede ontwikkeling in de wereld van de "evenementen"hulpverlening.
De tijd van een kleine partytent of een caravan is hopelijk helemaal voorbij.

Voor de gemiddelde EHBO vereniging is de party tent en/of caravan een haalbare optie .....


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2008, 08:49:52
hij ziet er misschien erg leuk en handig uit hoor...maar hoe ga je dit soort containers plaatsen op een drassige ondergrond?? (zoals natte grasvelden en motorsportterreinen???)


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #19 Gepost op: 8 juli 2008, 09:31:30
Voor de gemiddelde EHBO vereniging is de party tent en/of caravan een haalbare optie .....
Maar natuurlijk verre van ideaal en komt ook niet echt professioneel over (vooral de caravan wie dat heeft bedacht :D )

hij ziet er misschien erg leuk en handig uit hoor...maar hoe ga je dit soort containers plaatsen op een drassige ondergrond?? (zoals natte grasvelden en motorsportterreinen???)
Ik heb geen ervaring met deze container (ook niet met andere ;) ) maar dat is slechts een klein logistiek probleem. Elke evenementen organisatie moet op alle plekken komen met groot materieel. Rijplaten en een kraan zijn handige hulpmiddelen. Daarnaast heeft deze container (vlgs mij) een advanced life support functie, dan is het altijd handig dat een ambulance er makkelijk bij kan komen voor vervoer naar het ziekenhuis........en dan is het transport van de container ook mogelijk.

Kwestie van goede afspraken maken met de organisatie.