Hier kan de SIGMA-tent nog een puntje aan zuigen

Auteur Topic: Hier kan de SIGMA-tent nog een puntje aan zuigen  (gelezen 17055 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #20 Gepost op: 8 juli 2008, 11:40:41
Voor de gemiddelde EHBO vereniging is de party tent en/of caravan een haalbare optie .....

wij hebben ergens een vouwagen met de ehbo
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #21 Gepost op: 8 juli 2008, 15:32:48
Maar natuurlijk verre van ideaal en komt ook niet echt professioneel over (vooral de caravan wie dat heeft bedacht :D )
Ik heb geen ervaring met deze container (ook niet met andere ;) ) maar dat is slechts een klein logistiek probleem. Elke evenementen organisatie moet op alle plekken komen met groot materieel. Rijplaten en een kraan zijn handige hulpmiddelen. Daarnaast heeft deze container (vlgs mij) een advanced life support functie, dan is het altijd handig dat een ambulance er makkelijk bij kan komen voor vervoer naar het ziekenhuis........en dan is het transport van de container ook mogelijk.

Kwestie van goede afspraken maken met de organisatie.

OK. Ik help het je hopen. Heb namelijk diverse keren meegemaakt dat ambulances vast kwamen te zitten in een stuk (normaal) nat gras/zandterrein (evenals brandweervoertuigen(TAS)). Het lijkt mij dan erg moeilijk om dan daar een container te krijgen als je die plek als standplaats krijgt aangewezen. Daarbij...als je logistiek niet goed loopt...heeft de rest er ook last van  ;D
Maar goed..wat ik al zei..hij ziet er erg leuk uit.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 8 juli 2008, 15:55:50
Ik zie het punt niet >:D


(www.vredo.nl)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #23 Gepost op: 8 juli 2008, 16:07:50
Als een ambu of een TAS in de modder vast komt te zitten is de plaats van de container niet handig gekozen.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #24 Gepost op: 8 juli 2008, 16:33:05
Gaaf dingetje Maarten..nu nog in ambulancekleurtjes.... ;D ;D

Als een ambu of een TAS in de modder vast komt te zitten is de plaats van de container niet handig gekozen.



Ik doelde niet op de container. Het was effe brainstormen dat het zou kunnen gebeuren.
Deze akkefietjes zijn elders gebeurd (Heerde; Hoogeveen; Emmen-compascuum etc.) en staan trouwens ook helemaal los van EMS.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #25 Gepost op: 10 juli 2008, 21:40:58
Maar natuurlijk verre van ideaal en komt ook niet echt professioneel over (vooral de caravan wie dat heeft bedacht :D )

Ik zit als EHV op de meeste evenementen liever in een gezellige caravan dan is een traumacontainer.
Het komt niet proffesioneel over als je de traumacontainer inzet bij een bridgetournooi.

Kortom beoordeel de hulpmiddelen op de bruikbaarheid bij een bepaalde inzet.


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2008, 16:01:00
Het komt niet proffesioneel over als je de traumacontainer inzet bij een bridgetournooi.
Een caravan wel???? :o

Natuurlijk is het afhankelijk van de risicoinventarisatie van het desbetreffende evenement wat je inzet. Maar HOE breng je een slachtoffer een caravan binnen m.b.v. een brancard? Misschien wat off topic maar er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat een keer kan gebeuren.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #27 Gepost op: 12 juli 2008, 18:54:54
Een caravan wel???? :o

Natuurlijk is het afhankelijk van de risicoinventarisatie van het desbetreffende evenement wat je inzet. Maar HOE breng je een slachtoffer een caravan binnen m.b.v. een brancard? Misschien wat off topic maar er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat een keer kan gebeuren.

Naar binnen lijkt me nog wel te doen.. Maar naar buiten? Daar is de brandweer voor, met de knutselhoek in de TS :) (oftewel; openknippen die carvan  ::))


Bart S

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 juli 2008, 02:14:20
Naar binnen lijkt me nog wel te doen.. Maar naar buiten? Daar is de brandweer voor, met de knutselhoek in de TS :) (oftewel; openknippen die carvan  ::))

Als 'ie naar binnen kan, kan 'ie ook weer naar buiten. Hoeft niets voor geknipt te worden. Er bestaan ook caravans met de deur aan de 'kopse' kant ;)

Als ik er aan denk zal ik wel even een foto plaatsen van de EHBO-wagen van de bloemenveiling in Aalsmeer.


morannon

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 6 augustus 2008, 16:21:57
tuurlijk ligt het aan het evenement wat voor een onderkomen je als ehbo post neerzet. kan je verzekeren dat de ems container niet bij een bridgetoernooi neergezet wordt, maar eerder op een evenement als awakenings of extrema waar je toch te maken hebt met 10.000-en bezoekers. bij een voetbalwedstrijd en dat soort evenementen heb je over het algemeen toch meer aan een tent of een verbouwde aanhangwagen o.i.d.

daarnaast is het inderdaad zo dat de container gebruikt wordt voor patienten die meer zorg nodig hebben dan alleen ehbo, en voor de inzet van de container is dan ook het juiste gekwalificeerde personeel nodig. kortom er zijn meer variabelen voor de inzet van de container dan alleen de ondergrond..

groetjes nathasja