Volgens mij is het gewoon een goeie grap............
Het werkt al op mijn lachspieren als ik er alleen al aan denk........
Dat is het zeer zeker niet.
Ik lees hier al een tijdje mee en ik wilde ook mijn mening delen.
Al een lange tijd ben ik geinteresseerd in de luchthavenbrandweer met name Schiphol Airport (EHAM).
Ik ben al vele malen op Schiphol geweest op bezoek bij de brandweer van de luchthaven.
Om even terug te komen op het onderwerp: Op Schiphol rijden ze zoals jullie al waarschijnlijk wisten met crashtenders. (E-One Titan HPR-G 8x8).
De crashtender is ingedeeld op de volgende manier.
Bestuurder zit zoals gewoonlijk linksvoor achter het stuur, de stoel rechts ernaast (waar het onderwerp om gaat) is op Schiphol niet voor de bevelvoerder. Deze plek is al bezet want hier zit de monitorbediende. (dak en bumper monitor).
De bevelvoerder zit links achterin en is continue in contact met de ATC. En zal mee kijken vanaf de achterstoel.
Hij zal direct na vertrek vertellen op welk "uur" de bestuurder de CT moet zetten. En zal ondertussen mee communiceren met de manschappen.
Rechts naast de BV zit nog een 4e manschap.
In de TAS en de de overige voertuigen op Schiphol, zit de BV echter vaak wel voorin.