GRIP 2 Verkeersongeval Glipperdreef - Heemstede 06-06-2008

Auteur Topic: GRIP 2 Verkeersongeval Glipperdreef - Heemstede 06-06-2008  (gelezen 5610 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2008, 17:43:28
spreken is zilver, zwijgen is goud!

wacht rustig maar even op de officiele persberichten.
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2008, 17:44:57
spreken is zilver, zwijgen is goud!

wacht rustig maar even op de officiele persberichten.


We zijn hier niet op de 'krant' af te wachten... Er kan toch wel gezegd worden over er nu een echt ongeval is, zonder al te veel in detail te treden?  ???


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #22 Gepost op: 6 juni 2008, 17:45:16
Webregio.nl:

Bus vol kinderen rijdt vrouw aan

HEEMSTEDE - Een fietsster is vrijdagmiddag geschept door een touringcar op de Glipperdreef in Heemstede, zij heeft daarbij ernstig hoofdletstel opgelopen. De vrouw is met een traumahelikopter opgehaald. De bus zat vol met kinderen, zij zijn opgevangen in het Groendendaalse bos. Fotomateriaal en meer informatie volgt.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #23 Gepost op: 6 juni 2008, 17:52:40
We zijn hier niet op de 'krant' af te wachten... Er kan toch wel gezegd worden over er nu een echt ongeval is, zonder al te veel in detail te treden?  ???

maar speculaties leken mij niet op ze plaats.....
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 6 juni 2008, 17:53:58
maar speculaties leken mij niet op ze plaats.....

Speculaties is wat anders als een feit bevestigen of er wel of geen aanrijding geweest is...  ;) :)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #25 Gepost op: 6 juni 2008, 17:59:31
Speculaties is wat anders als een feit bevestigen of er wel of geen aanrijding geweest is...  ;) :)

K1 t/m K3 zijn brandweerfotografen en die mogen in dit soort gevallen niets zeggen. Wees blij dat
een van hun een indicatie geven dat er daadwerkelijk wat loos is. Meer kunnen ze niet doen.


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2008, 18:32:57
Beetje bijzondere inzet was het, de brandweer wist in eerste instantie ook niet precies wat er aan de hand was en ook niet waar het gebeurd was.
Op de Valkenburgerlaan stond in eerste instantie alle HV opgesteld(veel politie, 590(container) en nog de OvD(G)

Later werd duidelijk dat er op de Glipperdreef/Valkenburgerlaan niks meer te doen was voor de brandweer, en die zijn terug gegaan.
In de speeltuin bij Groenendaal zijn de kinderen opgevangen.

De chauffeur van de bus had van de aanrijding bijna niet gemerkt. (wat ik gehoord heb waren het 2 fietser die naast elkaar reden op de Glipperdreef, en vanuit de Sportparklaan kwam de 3e er naast fietsen) en dat paste niet meer meer waardoor 1 van de fietsers ten val kwam(een oudere vrouw).

Het "zoek" verhaal is denk ik een beetje verkeerd overgekomen, maar dat betreft dus waar de brandweer die opgeroepen werd bij de GRIP 1 heen moest gaan. Het slachtoffer is dus wel al op de Sportparklaan geholpen.

En de rede van de GRIP opschaling is ivm het aantal aanwezige kinderen die bij de aanrijding betrokken zijn geweest(2 grote bussen).


(hoop dat dit wat duidelijkheid geeft, en zal straks nog wel even een foto erbij zetten van alle HV op de Valkenburgerlaan / Glipperdreef)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #27 Gepost op: 6 juni 2008, 18:33:18
Webregio.nl:

Bus vol kinderen rijdt vrouw aan

HEEMSTEDE - Een fietsster is vrijdagmiddag geschept door een touringcar op de Glipperdreef in Heemstede, zij heeft daarbij ernstig hoofdletstel opgelopen. De vrouw is met een traumahelikopter opgehaald. De bus zat vol met kinderen, zij zijn opgevangen in het Groendendaalse bos. Fotomateriaal en meer informatie volgt.

Dit bericht krijg ik net van drie kanten bevestigd.


jor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #28 Gepost op: 6 juni 2008, 20:56:15
Fietster zwaargewond na aanrijding
HEEMSTEDE Op de Glipperdreef in Heemstede is een fietster vrijdagmiddag ernstig gewond geraakt bij een aanrijding met een touringcar. De vrouw is met ernstig letsel naar het ziekenhuis gebracht.
De touringcar zat vol met kinderen op terugweg van een schoolreisje. Er raakte onder hen niemand gewond maar de kinderen kregen het erg warm van het lange wachten in de bus. De bus is met de kinderen naar het Groenendaalse bos gereden om van de schrik te bekomen en wat te drinken.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=87287


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2008, 19:29:00
spreken is zilver, zwijgen is goud!

wacht rustig maar even op de officiele persberichten.


K3, je haalt me de woorden uit de mond.
Wat is dat tegenwoordig toch met iedereen? Dat gespeculeer, ik wordt er een beetje moe van.

Berichten van mensen die van de weg af worden geschraapt, het raar vinden dat de locatie nog niet is gevonden, en of een ambu nou wel of niet met een A2 rijdt en of het wel niet misschien een typefout zal zijn....grapjes maken over of het BOT'team wel of niet wordt ingezet (grappig hoor?  :-\)
Plaats niet alles wat je DENKT!!!!....  :-X
Ten eerste wordt het forum dan heel erg (overdreven) vol als iedereen dat zou doen, en ten tweede schiet je er geen drol mee op. Tuurlijk, ik kan ook bij elke melding die voorbij komt wel 38 scenario's verzinnen over wat het mísschien zou kúnnen zijn.... kom op mensen dat kunnen we allemaal! Maar dat schrijft toch ook niet iedereen hier op?

Laten we nou met z'n alles is even hier op letten en het hier gezellig en netjes houden, al dat gespeculeer, ik wordt er zooo moe van.... :-\